Rusia a amendat Whatsapp LLC pentru că ar fi refuzat în mod repetat să stocheze datele utilizatorilor ruşi pe serverele locale.
Tribunalul Districtual Tagansk din Moscova a găsit vinovată compania WhatsApp LLC de o abatere administrativă pentru infracţiunea repetată a companiei, care a refuzat să stocheze datele utilizatorilor ruşi pe serverele locale, transmite joi un corespondent Interfax din sala de judecată.
Proprietarul Snapchat a fost şi el amendat în Rusia cu 1 milion de ruble pentru refuzul de a stoca datele utilizatorilor ruşi pe serverele locale.
Declarăm WhatsApp LLC vinovată de comiterea unei contravenţii administrative şi o amendăm cu 18 milioane de ruble, a anunţat judecătorul de caz decizia instanţei.
WhatsApp a fost declarată vinovată în conformitate cu p.9 a Art. 13.11 din Codul de infracţiuni administrative al Federaţiei Ruse (refuzul repetat al operatorului de a colecta datele cu caracter personal, de a asigura înregistrarea, sistematizarea, acumularea, stocarea datelor cu caracter personal a cetăţenilor Federaţiei Ruse, folosind baze de date situate pe teritoriul Federaţiei Ruse).
WhatsApp Inc. şi Messenger sunt deţinute de Meta, din octombrie 2014. La 21 martie 2022, Tribunalul Tverskoi a dat curs cererii Parchetului General al Federaţiei Ruse de a interzice activităţile Meta Platforms Inc. pe teritoriul Rusiei. Potrivit hotărârii judecătoreşti, activitatea Meta este interzisă în ceea ce priveşte vânzarea de produse - reţelele de socializare Facebook şi Instagram - pe motiv de desfăşurare de activităţi extremiste în Rusia.
Roskomnadzor a precizat că, până în prezent, stocarea datelor cu caracter personal ale utilizatorilor ruşi a fost localizată de aproximativ 600 de reprezentanţe ale companiilor străine din Federaţia Rusă. Printre companiile care au stocat date sunt Apple, Microsoft, Samsung, PayPal, Booking şi LG. În Rusia, reţeaua de socializare LinkedIn a fost deja blocată pentru încălcarea solicitării de stocare a datelor utilizatorilor ruşi pe serverele locale. În 2016, Trbunalul Tagansk din Moscova a dat curs unei sesizări în acest sens făcută de Roskomnadzor - Agenţia Federală pentru monitorizare şi control în domeniul comunicaţiilor, tehnologiilor informaţionale şi mass-media, scrie Rador.
Mark Zuckerberg, CEO-ul Meta, a anunţat că feed-ul principal al reţelei de socializare Facebook va fi împărţit în două secţiuni.
Pentru că utilizatorii sunt foarte interesaţi de postările prietenilor şi familiei, spunea Zuckerberg, aceste postări vor primi propria fereastră. Dar când utilizatorii deschid aplicaţia, totuşi, vor intra iniţial în "motorul de descoperire" al Facebook, acolo unde conţinutul va fi cel ales de algoritmii Meta.
Conform Bloomberg, Facebook nu face altceva decât să copieze TikTok, o aplicaţie pe care o vede ca principal competitor. Conţinutul apropiaţilor, pe care Facebook şi-a construit imperiul, va deveni astfel mai puţin accesibil pe măsură ce Meta va începe să le arate utilizatorilor conţinut al unor oameni pe care nu îi urmăresc. Teoretic, cu această mutare Facebook îşi va "rafina" propria versiune de algoritm TikTok, celebru pentru alegerea conţinutului şi pentru retenţia utilizatorilor. La fel se întâmplă şi pe Instagram.
Potrivit sursei citate, copierea este o strategie cu care Meta este obişnuită, compania lansând în ultimii zece ani mai multe instrumente desprinse din Snapchat, o altă aplicaţie populară. În 2016, Instagram a dat în sfârşit o lovitură cu "Poveştile", acele postări care rămân disponibile doar 24 ore. O altă dovadă că Meta a mai copiat şi în trecut instrumente din alte aplicaţii este reprezentată de Reels, inspirată din TikTok.
Nu toată lumea este, însă, mulţumită de updatarea algoritmilor. Kylie Jenner şi Kim Kardashian, staruri de reality show, au făcut apel la Instagram, spunând "încetaţi să mai încercaţi să fiţi ca Tik Tok". Jenner este cea mai urmărită femeie de pe reţelele sociale, cu 360 milioane de urmăritori.
Kardashian, care are 326 milioane de urmăritori, a scris: "Vreau doar să văd poze drăguţe cu prietenii mei. Vă rog...".
Mark Zuckerberg, însă, pariază că utilizatorii nu vor, de fapt, să vadă postările prietenilor şi familiei. Pentru că, dacă ar fi vrut asta, nu ar fi migrat spre Tik Tok.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu