Analistul de politică externă H. D. Hartmann a vorbit despre închiderea conductei caspice de către Federația Rusă.
H. D. Hartmann, analist de politică externă, a vorbit despre închiderea de către Federația Rusă a conductei caspice:
„În condițiile în care conducta caspică, cea care ne aducea nouă petrolul la Petromidia, a fost închisă prin ordin judecătoresc, mă și mir că rușii au mai folosit legea, pe teritoriul Rusiei va fi o problemă. Această țeavă are 1.150 de kilometri lungime, este a doua cea mai importantă conductă de petrol pentru Europa, iar Petromidia există pentru că a existat această conductă. Petromidia este al treilea plătitor de taxe la bugetul național.
Rușii au avut o problemă de deversare petrolieră anul trecut, care a generat o mare problemă ecologică, procuratura rusă dintr-odată s-a autosesizat, au trimis în judecată, iar judecătorul a ordonat astăzi închiderea, pentru inspecții tehnice, a acestei conducte. Lipsirea de petrol a Petromidiei înseamnă lipsa benzinei, a motorinei și a tuturor derivatelor petrochimice și, practic, închiderea Petromidiei. Iată o problemă și mai importantă! Lăsând pe cea a gazului și a energiei electrice, ne trezim că benzina va fi mai scumpă ca aurul, pentru că dacă Petromidia nu lucrează, nu are cine să regleze prețul benzinei și devine raritate“, a precizat, la DC News, la emisiunea Geostrategica, analistul de politică externă H. D. Hartmann.
CITEȘTE ȘI - Conducta caspică a fost închisă. S-ar putea închide și rafinăria Rompetrol?
Ministrul energiei din Sri Lanka a emis un avertisment dur cu privire la stocurile de combustibil ale țării, deoarece națiunea se confruntă cu cea mai gravă criză economică din ultimii 70 de ani. Duminică, Kanchana Wijesekera a transmis mai există suficientă benzină pentru mai puțin de o zi la nivelul cererii obișnuite.
El a spus, de asemenea, că următorul său transport de benzină nu va avea loc decât peste două săptămâni.
Săptămâna trecută, Sri Lanka a suspendat vânzările de benzină și motorină pentru vehiculele neesențiale, deoarece se străduiește să plătească pentru importurile de combustibil, alimente și medicamente. Wijesekera a declarat reporterilor că țara mai avea în rezerve 12.774 de tone de motorină și 4.061 de tone de benzină (citește continuarea AICI).
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu