Rusia își propune să reia producția de autoturisme după ce toți mari producătorii s-au retras din țară.
Rusia s-a trezit în situația de a nu mai putea satisface cererile în materie de autoturisme, pentru că toți producătorii străini și-au închis fabricile și s-au retras după invazia armatei în Ucraina. Astfel, că autoritățile ruse, încearcă, să reînvie producția națională de autoturisme.
Producătorul AvtoVaz preconizează să reia producţia automobilelor ruseşti Lada Niva Legend, începând de pe la jumătatea săptămânii viitoare, a anunţat Serviciul de presă al producătorului auto din Rusia. Avtovaz a început acum pregătirea liniei de asamblare pentru repornirea producţiei Niva.
Sudarea primelor caroserii a început astăzi, iar maşinile vor umple linia automată de umplere cu aerosoli cu vopsea pulverizată, pe la începutul săptămânii viitoare.
"Lansarea primelor maşini Lada Niva Legend este programată pentru mijlocul săptămânii viitoare, a specificat Serviciul de presă. Producătorul AvtoVAZ confirmă că trece la producţia unui singur model, Lada Niva Legend, singurul pe care-l poate produce fără componente Renault. Niva Legend este versiunea clasică a Nivei, în prezent existând şi o versiune modernizată, bazată pe o altă modernizare făcută mai bine de un deceniu în urmă de General Motors, când începuse să producă modelul Chevrolet Niva. AvtoVAZ a primit înapoi dreptul de a folosi marca Niva, pe care-l vânduse anterior, dar şi dreptul de a produce modelul Chevrolet Niva, căruia i-a aplicat un facelift care să semene cu Toyota RAV4 şi l-a numit Niva Travel. Va funcţiona doar o singură fabrică cea din Tolliatti, la capacitate redusă.
Rămâne însă de văzut în ce măsură industria rusă de automobile se va putea apriviziona cu tehnologii avansate, având în vedere că acestea sunt patentate și depind de producătorii occidentali. Cel mai probabil mașinile rusești vor fi simple, cu tehnologii la nivelul anilor 2000, relatează Rador.
Nissan Motor Co Ltd a suspendat producţia în Rusia în primul semestru al anului fiscal care a început la 1 aprilie, existând perspective reduse de îmbunătăţire a situaţiei, a anunţat marţi Makoto Uchida, directorul general al producătorului auto nipon, transmite Reuters.
Acesta a adăugat, referindu-se la înrăutăţirea conflictului ruso-ucrainean: "Credem că situaţia ar putea deveni mult mai serioasă şi dificultăţile se vor prelungi". Angajaţii au fost informaţi, iar producătorul auto va continua să monitorizeze situaţia şi să reducă impactul, a declarat şeful Nissan la Adunarea Generală a Acţionarilor.
Deja, Nissan suspendase exporturile de vehicule către Rusia, după ce conflictul cu Ucraina a sporit riscurile logistice.
Partenerul de alianţă al Nissan - grupul auto francez Renault - a fost nevoit ca în luna mai să îşi vândă activele către statul rus, prima naţionalizare de amploare încheiată în Rusia după lansarea ofensivei din Ucraina.
Pe lângă vânzarea pachetului majoritar de acţiuni la Avtovaz, grupul auto francez Renault şi-a vândut şi propria uzină din apropiere de Moscova, unde sunt produse automobile Renault şi Nissan, către Primăria capitalei Rusiei. Între timp, celebrul logo al Renault a fost înlăturat de pe faţada uzinei.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu