Cei 41 de muncitori blocaţi în urma prăbuşirii tunelului din Silkyara au fost salvaţi. Evacuarea muncitorilor s-a desfășurat prin interiorul unei conducte din oţel cu o lungime de 57 de metri, conform familiilor acestora.
Echipele de salvare indiene au reușit marți să-i evacueze pe cei 41 de muncitori rămaşi blocaţi de peste două săptămâni într-un tunel rutier aflat în construcţie şi care s-a prăbuşit în nordul Indiei, informează AFP.
"Sunt total uşurat şi fericit că cei 41 de muncitori blocaţi în urma prăbuşirii tunelului din Silkyara au fost salvaţi", a susținut Nitin Gadkari, ministrul Transporturilor Rutiere.
Oficialul a salutat "eforturile bine coordonate" care au permis "una dintre cele mai importante operaţiuni de salvare din ultimii ani".
Potrivit fotografiilor date publicităţii de către autorităţi, bărbaţii salvaţi au fost înfăşuraţi în ghirlande de flori portocalii în semn de sărbătoare şi întâmpinaţi de reprezentanţi ai guvernului local.
O mulţime a aclamat scoaterea lor la suprafaţă, în timp ce vehicule de urgenţă se pregăteau să părăsească intrarea în acest tunel din statul himalayan Uttarakhand, unde muncitorii au rămas captivi după prăbuşirea unei părţi pe 12 noiembrie.
Evacuarea muncitorilor s-a desfășurat prin interiorul unei conducte din oţel cu o lungime de 57 de metri. Membrii familiilor muncitorilor care aşteptau la faţa locului au confirmat acest lucru.
În cursul zilei, echipele de salvare reuşiseră să instaleze ultima secţiune a conductei ce a permis eliberarea muncitorilor blocaţi.
Fotografii ce prezentau echipele de salvatori, distribuite pe reţelele de socializare, îi arătau pe aceştia zâmbind şi făcând semnul victoriei după încheierea săpăturilor realizate pentru străpungerea tonelor de pământ, beton şi pietriş.
Ingineri militari şi mai mulţi mineri au săpat manual ca să străpungă zidul de rocă şi de pietriş pentru a degaja secţiunea finală şi pentru a ajunge astfel la muncitorii rămaşi blocaţi. Decizia a venit după mai multe eșecuri repetate.
Echipe formate din trei persoane s-au succedat pentru a săpa şi a insera ultimele secţiuni ale conductei din oţel, suficient de largă pentru a permite trecerea unui om şi evacuarea muncitorilor.
Când unul dintre ei săpa, cel de-al doilea evacua manual molozul, iar cel de-al treilea îl scotea în afară cu un vagonet, a explicat marţi Rajput Rai, un expert în operaţiuni de foraj, citat de agenţia Press Trust of India.
Cei 41 de muncitori au reuşit să supravieţuiască timp de peste două săptămâni datorită aerului, hranei, apei şi electricităţii furnizate printr-o conductă prin care a fost introdusă şi o cameră endoscopică. Această cameră le-a permis familiilor acestora să îi vadă, săptămâna trecută, pentru prima dată de la prăbuşirea tunelului.
Tunelul din Silkyara face parte din proiectul de autostradă Char Dham, susţinut de prim-ministrul Narendra Modi şi conceput pentru a îmbunătăţi legăturile cu patru situri hinduse dintre cele mai importante în India, precum şi cu regiunile de la graniţa cu China, conform Agerpres.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News