Preşedintele Comitetului de părinți de la Colegiul Național de Muzică "George Enescu" din București, Adina Sava, a cerut drept la replică în urma publicării petiţiei semnate de părinţii de la Colegiul Naţional "Dinu Lipatti" pe problema presupuselor nereguli în organizarea olimpiadei naţionale de interpretare vocală şi instrumentală din acest an.
Am primit la redacţie solicitarea conducerii Comitetului de părinți de la Colegiul Național de Muzică "George Enescu" din București de a publica următorul drept la replică, din partea părinților elevilor acestui colegiu, ca urmare a articolului "Ne simţim discriminaţi, este afectată demnitatea copiilor noştri". Părinţii elevilor de la "Dinu Lipatti" sunt nemulţumiţi de organizarea Olimpiadei naţionale de interpretare vocală şi instrumentală publicat în data de 8 aprilie 2023.
Redăm, mai jos, conţinutul original al scrisorii:
"Scrisoare de răspuns pentru acuzaţiile la adresa elevilor Colegiului de Muzica George Enescu din Bucuresti și a Ministerului Educației, referitoare la organizarea Olimpiadelor Naționale de Muzica din 2023
Am citit cu stupoare o scrisoare asumată de anumiți părinți ai unor elevi ai Colegiului Național de Arte Dinu Lipatti, care făceau acuzații de discriminare față de organizarea Olimpiadelor de muzică din acest an, faza națională. Ca părinți ai elevilor colegiului bucureștean frate întru educația artistică, vă solicităm să luați în considerare publicarea acestui drept la replică, privitor la următoarele aspecte semnalate în
”scrisoarea părinților” pe care ați publicat-o:
1. Alocarea locurilor prin prima adresă a MEN, pentru faza finală a Olimpiadei de Muzică pentru clasele IX-XII, din 17 martie 2023, care prevedea un număr mai mic cu 10 elevi pentru Colegiul Enescu, se baza pe o cifră greșită, anume pe 19 elevi întorși fără premii de la ediția 2022 a Olimpiadei; în fapt, în condiții post-pandemice, cu doar câteva luni de învățământ ”normal”, cu copii care s-au îmbolnăvit de Covid-19, viroze sau alte afecțiuni (în condițiile unei sănătăți fragilizate de izolare și stres), cu copii nerefăcuți după astfel de afecțiuni, cu părinți care au refuzat să își expună copiii prezenței la o competiție care presupunea contact direct cu foarte mulți alți copii și adulți (cine ar putea reproșa frica unor părinți în acele momente), Colegiul Enescu a prezentat doar 18 elevi, dintre care 16 s-au întors cu premii (în condiții de prezență normală, în 2019, la ultima Olimpiadă antepandemică, elevii Colegiului Enescu au venit acasa cu 28 premii din aprox 30 de elevi prezenți), foarte departe de ceea ce a raportat, evident eronat și probabil răuvoitor, domnul inspector care se ocupă de organizarea Olimpiadelor de muzică, prof. Adrian Brăescu; e cu totul altceva 16 premii din 18 elevi, față de eroarea celor 16 premii din 35 elevi (care nu au existat, nu au fost înscriși); în aceste condiții, conducerea liceului, la cererea părinților și a profesorilor, a solicitat revizuirea numărului de locuri, fapt corectat, ca ”eroare materială”, în a doua adresă, din 24.03.2023 a MEN.
2. Noua metodologie a organizării Olimpiadei, publicată în 07.02.2023, permite și elevilor secțiilor de muzică ușoară/ jazz să participe la acest concurs național, în contextul în care în anii anteriori ei erau singurii care nu aveau drept de participare. Despre ocazia de a participa la Olimpiadă a acestor elevi, care muncesc și au realizări ce îi îndreptățesc la recunoaștere, noi ne declarăm încântați de șansa oferită de Ministerul Educației. Programa propusă pentru cele două clase de liceu care pot concura (începând studiul în această direcție în clasa a IX-a, elevii au dreptul să participe din anul 3 de studiu, adică din clasa a XI-a) conține exact elemente ale programei în vigoare pentru aceste specializări.
Toate liceele care au elevi la aceste specializări au aflat deodată, în 7 februarie, că acești elevi pot participa la Olimpiada națională, ca atare elevi de la mai multe instituții s-au prezentat și au câștigat locul pentru faza națională, în acest context nu înțelegem față de cine sunt discriminați elevii Colegiului Lipatti, când cei ce participă la ”secțiunea muzică vocală de jazz – muzică ușoară” a Olimpiadei au avut timp similar de pregătire și nu concurează cu elevi de la alte secțiuni (care ar fi avut mai mult timp de pregătire, pentru că secțiunea la care concurau era prezentă an de an în componența competiției).
3. Se face referire la o pondere a membrilor juriului, ca o nouă discriminare, dar în fapt, această exprimare aduce atingere profesorilor desemnați în comisii, oameni cu rezultate excepționale, cu studii de specialitate extinse, cu experiență, care cel puțin în cazul personalităților desemnate de Ministerul Educației din rândul cadrelor didactice ale Colegiului Enescu, nu au fost vreodată implicate în scandaluri, acuzații de vreun fel.
Oare au nevoie elevii Colegiului Lipatti de cât mai mulți profesori în comisie pentru a câștiga premii, aceasta e precondiția? Pentru că dacă privim în anii anteriori, în fiecare an comisiile Olimpiadelor au avut cei mai mulți profesori de la Colegiul Dinu Lipatti, iar părinții de la celelalte colegii nu au făcut scrisori de protest, din simplul motiv că nu putem să gândim așa.
Am aminti, totuși, că se află la Ministerul Educației cazul unui profesor de la Colegiul Lipatti, membru al unei comisii a Olimpiadei de Muzică, faza zonală, care a omis să facă pasul înapoi când era vorba de o rudă. Poate faceți, ca ziariști, o investigație și despre acest caz, flagrant, de incorectitudine.
4. Considerăm că Olimpiada de Muzică este un prilej de bucurie creatoare, de șansă a elevilor talentați și muncitori de a arăta arta lor și de a intra în contact și în competiție cu alți tineri de vârsta lor. Olimpiada nu e a Colegiilor de artă, nu e a profesorilor (îndrumători sau examinatori), nu e nici măcar a noastră, ca părinți, ci a elevului X, care cântă MUZICĂ.
Deci, să cânte muzica și să tacă răutățile.
10 aprilie 2023".
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News