În ultimii ani, sticla cu valoare adăugată este tot mai mult folosită la interior, atât în sectorul rezidențial, cât și în cel non-rezidențial. Astfel, potrivit unui studiu realizat recent de Saint-Gobain Glass România, liderul pieţei locale de profil, consumul de sticlă decorativă* de interior și de oglinzi a crescut cu aproximativ 13% în ultimii ani, în timp ce procentul sticlei float utilizată la interior este în scădere.
„Deși sticla clară (float) ocupă în continuare cel mai mare procent din consumul de sticlă de interior, aproximativ 67%, în ultimii trei ani s-a înregistrat o creștere semnificativă și pe segmentul celei de design și a oglinzilor. Tendința este de a construi designul interior în deplin acord cu natura, prin intermediul unor produse revoluțioare care pot oferi atât confortul, cât și frumusețea de care are nevoie interiorul unei case”, a declarat Cosmin Popescu, Directorul de Marketing al Saint-Gobain Glass România.
Dacă acum trei ani, sticla float ocupa aproximativ 80% din consumul total de sticlă de interior, în prezent, aceasta ocupă aproximativ 67%, 30% din consum fiind reprezentat de sticla decorativă și de segmentul de oglinzi.
Printre principalele categorii de produse pentru care se utilizează sticla decorativă sau oglinzile, în sectorul non-rezidențial, se regăsesc ușile, balustradele, partiționările (pereţi despartitori), scările, placările și compartimentările. În ceea ce privește sectorul rezidențial, sticla lacuită, de exemplu, este utilizată în special pentru placări mobiler și decorațiuni, culorile preferate în acest sens fiind albul pur, negrul intens sau roșul.
“Placările şi partiţiile din sticlă la interior au cunoscut o creştere în perioada 2008-2010, când piaţa de construcţii din România a înregistrat un avans semnificativ. Mai mult decât atât, accesul la informaţie şi dorinţa arhitecţilor de a construi sustenabil utilizând materiale care să ofere confortul necesar, dar şi un design inovativ au contribuit la creşterea suprafeţelor vitrate şi în interiorul locuinţelor”, a mai spus Cosmin Popescu.
Ce ar determina creşterea consumului sticlei de interior
Studiul Saint-Gobain Glass a mai arătat că majorarea consumului de sticlă de interior ar putea fi determinată de creşterea producţiei de mobilier dedicat pieței interne și a celei de export, dar și de soluțiile inovatoare pentru aplicațiile din sticlă (obiecte sanitare, totem-uri publicitare etc).
“În următoarea perioadă, estimăm că se va observa o creştere a utilizării sticlei decorative în special în fabricarea mobilierului, placărilor pe segmentul amenajarilor de băi și bucătarii, precum și în utilizarea sticlelor decorative arhitecturale pentru pereți despărțitori, cabine de duș și partiționări”, a adăugat Cosmin Popescu.
Segmentarea pieței de sticlă de interior
În ceea ce privește consumul de sticlă de interior, analiza Saint-Gobain Glass a arătat că sectorul non-rezidențial (clădiri de birouri, ansambluri comerciale) utilizează aproximativ 70% din aceasta, în timp ce în sectorul rezidențial se utilizează 30%.
Dacă vorbim despre sectorul rezidențial, sticla este utilizată în proporție de 80% pentru uși interioare, doar 20% fiind folosită pentru mobilier, pereți şi alte decoruri. În sectorul non-rezidențial, procentul utilizării sticlei la amenajările de interior crește la aplicații precum partiții, scări, pereți din sticlă, ajungând la aproximativ 90% din totalul utilizat.
„Saint-Gobain Glass oferă o gamă unică de produse pentru amenajările interioare atât pentru sectorul rezidențial, cât și pentru cel non-rezidențial. Fie că vorbim despre uși din sticlă, mobilier pentru băi și bucătării sau elemente decorative din sticlă, soluțiile pe care le oferim clienților noștri transformă spațiul într-un loc luminos, aeristit, primitor și, nu în ultimul rând, eficient din punct de vedere energetic”, a mai adăugat Cosmin Popescu.
Când vine vorba de cele mai eficiente produse, sticlele de interior SGG DECORGLASS, oglinda SGG MIRALITE REVOLUTION, precum și sticla lăcuită SGG PLANILAQUE EVOLUTION și SGG U-GLASS, din portofoliul Saint-Gobain Glass, oferă clienților posibilitatea de a-și da frău liber imaginației, întreaga gamă corespunzând celor mai exigente cerințe contemporane în materie de estetică și confort.
De asemenea, producătorul local pune la dispoziția clienților și o serie de produse cu proprietăți speciale care, pe lângă designul inovator, oferă siguranță și protecție sporită împotriva accidentelor, incendiilor sau intrărilor prin efracție (sticla laminată SGGStadip), precum și o gama de sticlă antireflexivă (SGGVision-Lite).
Mai mult, Saint-Gobain Glass a lansat recent și aplicația mobilă GLASS Vision, disponibilă pe iTunes App Store, care permite clienților să facă alegeri desăvârșite în ceea ce privește sticla de interior.
Despre Saint-Gobain Glass
Saint-Gobain Glass, companie cu o tradiţie de peste 340 de ani în cadrul grupului francez Saint-Gobain, specializat în producţia de materiale de construcţii, este principalul producător de sticlă din Europa şi cel de-al doilea producător la nivel mondial, cu vânzări de peste 1,165 miliarde de euro în 2012.
Compania a intrat pe piaţa din România încă din anul 2005, dar a început producţia de sticlă în anul 2007, odată cu finalizarea fabricii de la Călăraşi. Fabrica din România, unde lucrează aproximativ 540 de oameni, reprezintă unul dintre principalele centre de producţie ale grupului din Europa.
Despre Grupul Saint-Gobain
Saint-Gobain, lider mondial pe pieţele de habitat şi construcţii, creează, produce şi distribuie materiale de construcţii oferind soluţii inovative pentru provocările actuale în ceea ce privește dezvoltarea, eficiența energetică și protecția mediului. Cu vânzări de 43,2 miliarde de euro în 2012, Saint-Gobain are activităţi în 64 de ţări şi aproximativ 193.000 de angajaţi.
La baza strategiei de dezvoltare a grupului se află inovația, ceea ce a făcut ca Saint-Gobain Group să fie inclusă de către Thomson Reuters în topul celor mai inovative 100 de companii din lume; bugetul alocat de companie pentru lucrările de cercetare și dezvoltare în 2012 a fost de 479 milioane de euro. Peste 400 de patente au fost acordate în 2012 şi mai mult de un produs din cinci care au fost vândute de sectoarele de producţie nu existau în urmă cu cinci ani.
Saint-Gobain este lider pe segmentele în care activează, atât la nivel european, cât și la nivel mondial.
În România, Saint-Gobain Group include patru companii (Saint-Gobain Construction Products, cu diviziile Isover, PAM, Rigips și Weber, Saint-Gobain Glass Romania, cu diviziile Glass și Abrasives, MTI Impex Brașov și Brodrene Dahl), având aproximativ 1.000 de angajați și 12 linii de producție în șapte zone industriale: Brașov, Brănești, Călărași, Ploiești, Satu-Mare, Turda și Suceava.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu