Salariile specialiştilor români în marketing, PR şi publicitate, printre cele mai mici din regiune

Specialiştii în marketing din Slovenia câştigă cel mai bine din regiune, în timp ce românii din acelaşi domeniu au printre cele mai mici salarii, se arată într-un comunicat al unei platforme de recrutare online.

Astfel, în Slovenia, media salariului net este de 1.910 euro, pe lună, potrivit comparatorului salarial Paylab. Slovenii sunt urmaţi de cei din Estonia, cu 1.650 de euro, lunar, şi cei din Lituania, care au un salariu mediu de 1.635 de euro. Ierarhia continuă cu salariile încasate de specialiştii în marketing, PR şi publicitate din Cehia (1.530 de euro), cei din Croaţia (1.510 euro) şi Slovacia (1.440 euro).

La scurtă distanţă se află angajaţii din Letonia, unde angajatorii oferă specialiştilor din domeniu un salariu mediu de 1.400 de euro, pe lună. Foarte apropiate ca nivel salarial sunt şi următoarele două ţări vecine - Ungaria şi România, unde specialiştii în marketing, PR sau advertising au salarii medii de 1.280, respectiv 1.230 de euro.

Doar Bulgaria şi Serbia coboară sub acest nivel, cu câştiguri medii nete raportate de 1.095, respectiv 900 de euro, lunar. 'Vorbim despre o industrie care a crescut foarte mult în ultimii ani şi care a ajuns la un nivel foarte dezvoltat de supraspecializare. În acest moment, suntem la niveluri similare cu ce se întâmplă în afară în acest domeniu. Da, comparativ cu alte ţări din regiune, suntem pe ultimele locuri în ceea ce priveşte salariile oferite de angajatori, dar dacă ne raportăm la ce se întâmplă pe pia?a locală, vedem că avem de-a face cu un domeniu din ce în ce mai competitiv, care începe să concureze cu industriile recunoscute pentru 'generozitatea' faţă de angajaţi. Şi aici mă refer la IT, avocatură sau banking', spune Bogdan Badea, CEO eJobs România, citat în comunicat.

Potrivit raportului Paylab, care include date strânse de la angajatorii şi angajaţii din toate ţările regiunii ECE, cele mai importante aptitudini pe care le caută acum companiile din domeniu de la candidaţi sunt stăpânirea zonei de digital marketing, user experience (experinţa pe care o are un utilizator atunci când foloseşte un produs digital) şi project management. Mai puţin cântăresc astăzi cunoştinţele de social media, de copywriting sau de organizare de evenimente.

'Devine tot mai important şi mai prezent conceptul de intraprenoriat. Companiile caută angajaţi care să îşi poată asuma responsabilităţi, care să aibă viziune şi putere de decizie. Nu mai vor doar executanţi, ci oameni de strategie, cu o capacitate reală de a contribui la creşterea business-ului. Tocmai de aceea, deşi este o industrie relativ tânără, a început să fie şi foarte bine plătită. Acest aspect, precum şi faptul că este, prin execelenţă, un domeniu foarte creativ, ceva mai puţin scorţos şi mai flexibil s-au transformat în principalele argumente pentru care tot mai mulţi tineri îşi doresc o carieră în marketing şi comunicare', mai spune Bogdan Badea.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel