Salvarea TAROM este una din prioritățile ministrului Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu. Acesta a explicat, într-un interviu exclusiv de la DC News, măsurile pe care le are în vedere pentru restructurarea companiei.
Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, a fost prezent în studioul DC News, unde a vorbit despre soluțiile de salvare a companiei TAROM:
CITEȘTE Și - EXCLUSIV E85, „Drumul Morții“. Sorin Grindeanu, răspuns pentru Val Vîlcu privind aplicarea modelului bulgăresc
„În ceea ce privește TAROM, situația este complicată. Din punct de vedere economic, știți foarte bine că TAROM-ul nu stă bine, nu stă deloc bine. Problema e că trebuie luate decizii, trebuie optimizată toată activitatea. Ei au făcut, au depus, au fost acceptați și sper să primim finanțarea, un ajutor de la Comisia Europeană. Au depus un plan de restructurare a companiei și a fost acceptat.
Eu nu vreau ca această restructurare să fie înțeleasă doar dintr-un singur unghi, acela de a disponibiliza oameni și a da afară. Inclusiv vis-a-vis de optimizări de rute, de toți banii pe care îi cheltuie, de exemplu, pe anumite componente care poate ar fi mai bine să fie externalizate, că s-ar cheltui mai puțin“, a precizat ministrul.
„Pe contractul ăla de muncă de la TAROM să știți că nicio companie nu devine profitabilă. Nici Luftansha, nici Swiss, etc.“, a completat Bogdan Chirieac.
„Ieri (n.r. 26 ianuarie 2022) au venit toți din conducere și am avut o discuție cu ei. Dacă vrem să salvăm TAROM-ul și să nu aibă soarta AlItalia, AirSerbia, trebuie să existe curaj în a lua anumite decizii care nu tot timpul s-ar putea să fie aplaudate. TAROM-ul e un brand. Pe toată zona de est a Europei au mai rămas în picioare două companii din cele cu tradiție, LOT-ul polonez și noi.“, a adăugat Sorin Grindeanu.
„LOT-ul face direct America, non-stop, pe când TAROM-ul gâfâie până la Bruxelles“, a punctat analistul Bogdan Chirieac.
„E, dar dacă vrem să o salvăm, trebuie să luăm decizii. Unele pot fi mai dureroase, dar eu vreau și toată lumea vrea să ajutăm la salvarea TAROM. Există variante, cu anumite costuri, dar care pot duce într-un final la salvarea TAROM și o să le urmăresc, citând din clasici în viață, pas cu pas.“, a conchis Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor și Infrastructurii.
CITEȘTE ȘI - EXCLUSIV Grindeanu, despre centura Timișoarei: N-au cum să termine la termen / Vîlcu, precizare tare
Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a vorbit, într-un interviu exclusiv pentru DC News, despre modul în care Statul Român e șantajat prin lacunele din Legea Achizițiilor Publice:
„Masterplanul făcut de Ioan Rus este agreat de Comisia Europeană și pe baza aceluia s-a făcut acest Plan Investițional. E o șansă pentru că ne aflăm la intersecția a trei mari surse de finanțare europene. Pe de o parte, mai avem un an și ceva pe Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM), vine Programul Operațional Transporturi (POT) pe 2021-2027 și, în plus, e și PNRR-ul. Deci, sunt trei mari surse de finanțare la care adăugăm bugetul de stat și alte chestiuni mai mici.
Acest Plan Investițional e făcut pe zece ani și este șansa de a dezvolta România, de a crește nivelul de trai, de a dezvolta locuri de muncă, etc. Dar mai e ceva. Cadrul legislativ în acest moment, și aș da un exemplu, Legea Achizițiilor Publice, este atât de stufoasă și duce statul, în cazul meu, Ministerul Transporturilor, de multe ori într-o poziție în care suntem șantajați.“, a spus Sorin Grindeanu (citește continuarea AICI).
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu