Importanța și competitivitatea transportului feroviar sunt aspecte care ar trebui îmbunătățite în țara noastră.
Gabor Sandor a vorbit în cadrul evenimentului ”Anul european al căilor ferate în România: este nevoie de Pact Național pe Transporturi Feroviare?” despre importanța îmbunătățirii transportului feroviar în România, având în vedere realitățile în care acest domeniu se desfășoară cu performanțe care lasă de dorit în țara noastră.
”Cu siguranță, trebuie să recunoaștem o realitate banală și anume faptul că situația nu o putem schimba, însă există o șansă, aceea de a ne schimba modul în care ne raportăm la realitățile curente. Problema dintotdeauna a căilor ferate pare a fi o bătălie oarecum pierdută în accepțiunea unora. Cert este că noi pornim de la recunoașterea că dacă nu înregistrăm schimbări favorabile raportate la năzuințele noastre, asta nu înseamnă că am pierdut bătălia, nu înseamnă altceva decât recunoașterea că nu am făcut încă toate cele posibile, necesare sau indispensabile pentru ca acestea să se realizeze.
Ca în orice bătălie, în mod natural cheia succesului rezidă în două repere fundamentale: în primul rând, ideea de a avea forța necesară pentru a răzbi indiferent de împrejurări și a doua chestiune, să avem înțelepciunea de a pune în aplicare toate planurile pe care le avem. În aceeași măsură, recunoaștem și faptul că viitorul nu va fi al celor cu idei geniale și nici a celor care îndrăznesc să viseze, ci strict a celor care sunt în măsură și capabili să le pună în aplicare. Din acest punct de vedere, nu știu dacă ar trebui să vorbim despre un pact în materie de transport pe calea ferată sau o strategie, dar cert este, așa cum am învățat de la un înțelept general chinez, în lipsa unei strategii, tactica nu poate reprezenta nimic altceva decât zgomotul care precede eșecul eminent.
Natural, dacă vedem că perspectivele de dezvoltare sunt oarecum certe în materie, cel puțin în perspectiva vieților noastre, cu siguranță există o șansă de a repoziționa acest sector și acest mod de transport raportat la realitate, pornind, de fapt, de la ceea ce ați creionat și dumneavoastră ca fiind realități, bune sau rele, asta sunt, trecând prin asumarea unui angajament din partea prestatorilor în materie în primul rând, deci o regândire de urmat în privința strategiei de serviciu pe acest segment de activitate și natural, ulterior, dublate de onorare cu plus valoare adăugată a angajamentelor asumate.
Cert este că eu sunt adeptul principiului că viața noastră se încheie în ziua în care suntem tăcuți în privința lucrurilor care contează. Într-adevăr, calea ferată contează și ar conta foarte mult în dezvoltarea în perspectivă previzibilă a lucrurilor în România. Noi înțelegem că a ne subordona ideii de a nu ne confrunta cu realitatea, asta este fără rețineri, fără să ne fie frică să sacrificăm lucrurile bune pentru cele extraordinare.
Orice am face noi, recunoaștem că lumea evoluează, inclusiv cea din jurul nostru, cu sau fără voia noastră. Natural, altă soluție nu văd, decât aceea de a ține la rândul nostru pasul cu evoluția acestora, neexistând altă variantă câștigătoare, decât a valorifica singura constantă din viața noastră, ceea ce înseamnă munca. În fapt, trebuie să recunoaștem că lucrurile cu adevărat importante în viața noastră nu se rezolvă cu bani neapărat, ci e nevoie de angajamente, e nevoie de capabilitatea și forța necesară pentru a câștiga această bătălie, pentru care suntem condamnați să devină câștigătoare din punct de vedere al beneficiarilor acestor servicii și în mod subordonat acestei idei.”, a spus în cadrul evenimentului Gábor Sandor, Secretar de Stat, Ministrul Transporturilor și Infrastructurii.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu