Sarah McGrew, expert în educaţie: Elevii trebuie instruiţi să identifice propaganda şi dezinformarea, să recunoască ştirea falsă

Foto: Pexels
Foto: Pexels

Și elevii, și profesorii trebuie să aibă, în școli, instrumente să învețe să identifice propaganda și dezinformarea, respectiv sursele de încredere în online – susţine o expertă din Maryland, SUA.

Profesorii au nu doar posibilitatea, ci și obligația să-i ajute pe elevi să învețe să deosebească faptele de ficțiune și informațiile din surse bune de propagandă, într-o perioadă marcată de crize precum pandemia sau, mai nou, războiul din Ucraina, atrage atenția, într-un articol publicat de Education Week, Sarah McGrew, specialistă în domeniu, reprezentând Colegiul de Educație de la University of Maryland. Aceasta arată că elevii trebuie să aibă la dispoziție, în mediul școlar, oportunități pentru a învăța să evalueze conținutul digital la care au acces, dar și că profesorii, la rândul lor cu o pregătire insuficientă în domeniu, trebuie la rândul lor să aibă șansa de a se pune la punct din punct de vedere al capacității de a filtra informațiile. Avertismentul vine dintr-o țară unde eforturile sistemului educațional de a-i pregăti pe copii pentru un consum media responsabil sunt mult mai avansate comparativ cu situația din România – în SUA, competențe precum diferențierea între fapte și opinie sunt formate din clasa a II-a, de exemplu.

Unii elevi pot fi informaţi greşit de profesori informaţi greşit

Specialista citată de edupedu.com arată că, deși profesorii au obligația de a-i ajuta pe elevi să identifice acțiuni de propagandă sau dezinformare și să le diferențieze de informarea adecvată, acest ajutor nu este întotdeauna disponibil. Ea citează un studiu recent potrivit căruia mai puțin de patru din zece profesori americani spun că îi învață pe elevi să evalueze informația online, iar la rândul lor mulți elevi care primesc astfel de pregătire pot primi de la profesori informații greșite sau chiar eronate, pur și simplu pentru că sunt depășite de vremuri. Aceasta dă drept exemplu situații precum elevi care sunt învățați că site-urile cu o anumită extensie ar fi mai de încredere decât altele, că dacă un site ar arăta “profesionist” ar fi mai de încredere decât altele, că ce scrie la rubrica “Despre” ar spune tot ce e necesar despre un site – toate acestea fiind exemple profund eronate, având în vedere modul cum a evoluat și cum se prezintă în prezent mediul online. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel