Sărbători în pandemie. Sfatul psihologului pentru angajatori: Asta contează cel mai mult

Sărbătorile în pandemie sunt diferite, iar acest lucru îi deprimă pe mulți dintre noi. Psihologul Diana Teodorescu le recomandă angajatorilor să fie mai înțelegători cu oamenii în această perioadă complicată.

Psihologul Diana Teodorescu spune că, în această perioadă, i-au fost solicitate mai multe workshopuri pe care companiile le-au oferit cadou angajaţilor, cu tematici centrate pe managementul stresului, optimizarea stării de bine, recunoştinţă sau echilibru emoţional. Majoritatea angajatorilor au încercat să aducă spiritul sărbătorilor în sufletele oamenilor.

"Unele companii de IT s-au angajat să furnizeze cadourile de Crăciun, iar angajaţii şi copiii lor să le primească în timp util, cel mai adesea folosind servicii de curierat. Sunt şi companii mai mici, unde specialişti în HR sau spiriduşii Moşului, ajutaţi de angajaţi, s-au asigurat să livreze personal acasă, purtând măşti, respectând distanţarea socială, cadourile de Crăciun. De asemenea, au fost organizate întâlniri online cu specific de Crăciun. Sunt companii care au organizat momente de celebrare a angajaţilor, întâlniri de recunoştinţă, de mulţumire pentru munca depusă în acest an. S-au mai realizat întâlniri de unde nu au lipsit colindele sau alte activităţi spirituale.

Ştiu o companie care a organizat un spectacol de magie online pentru copiii angajaţilor. Tot în această perioadă, mi-au fost solicitate mai multe workshopuri pe care companiile le-au oferit cadou angajaţilor, cu tematici centrate pe managementul stresului, optimizarea stării de bine, recunoştinţă sau echilibru emoţional", a declarat, pentru Agerpres, psihologul Diana Teodorescu.



Armonia de la locul de muncă



"Toate aceste lucruri au efecte benefice atât asupra persoanei, a stării de bine a acesteia, cât şi asupra productivităţii, ca angajat al companiei. Să nu uităm că omul este o fiinţă eminamente socială, are nevoie să relaţioneze, caută să îşi împlinească nevoile emoţionale, prin urmare are nevoie să se simtă bine cu colegii de la locul de muncă. De la acest principiu a plecat ideea acestor activităţi. Evident, ele au şi scop motivaţional.

Oamenii sunt motivaţi de recompensele de la final de an, cu prilejul sărbătorilor, dar cel mai mult contează interacţiunea dintre ei, contează spiritul de echipă, armonia de la locul de muncă, fie ea faţă în faţă sau online. Şi atunci toate aceste activităţi cresc motivarea angajatului, starea de bine a acestuia şi, implicit, angajamentul, productivitatea şi, de ce nu, loialitatea faţă de compania respectivă.", a explicat Diana Teodorescu.

"Au nevoie de mai multă înțelegere"




"Toţi aceşti factori cumulaţi cresc foarte mult sensibilitatea, reactivitatea şi dificultăţile emoţionale ale tuturor oamenilor şi, evident, ale angajaţilor. Ca recomandare pentru angajatori aş putea să pun în discuţie atenţia la starea psihologică a angajaţilor şi managementul cât mai sănătos al acestor dificultăţi. Există foarte multe persoane care au dificultăţi emoţionale, le aveau şi înainte de pandemie, cu atât mai mult ele s-au accentuat acum în pandemie. Au nevoie de sprijin, au nevoie de suport, de înţelegere mai multă.

Să nu uităm că din martie copiii fac mai mult şcoală online. Familiile cu copii sunt mult afectate de ceea ce se întâmplă. S-a pus mai multă presiune, mai multe sarcini, mai multe responsabilităţi pe aceşti părinţi care fac un efort foarte mare pentru a se împărţi între muncă, stresul de la muncă, stresul îmbolnăvirii şi responsabilităţile faţă de şcoala copiilor. Aş sugera o mai mare înţelegere faţă de om, faţă de persoana care lucrează pentru tine.", este sfatul psihologului Diana Teodorescu.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel