Sorin Minea (Romalimenta) a vorbit despre cauzele care au dus la scăderea consumului de carne, dar și cum industria alimentară este afectată la nivel european, cu scăderi impresionante.
Sorin Minea, președintele Romalimenta, a vorbit despre cauzele care au dus la scăderea consumului de carne, prezentând în același timp și ”portretul-robot” al consumatorului român, despre care afirmă că nu este ceva specific doar României.
”Dacă vă uitați pe toate statisticile din Europa, industria alimentară nu a stat foarte bine, există o scădere dramatică de consum, mai ales la produsele de origine animală. Este și o campanie împotriva consumului de carne și a produselor de origine animală, deci industria alimentară nu a avut o fericire pe perioada asta.
A avut o scădere. Pe datele oficiale, la carne, unde mă pricep mai bine, trimestrul I din 2023 versus trimestrul I din 2022, am avut o scădere de 50%, în România, 40% în Europa”, a explicat Sorin Minea în emisiunea ”Totul despre bani” de la DCNews.
Întrebat ce anume stă în spatele acestei căderi, Sorin Minea a afirmat că ea vine ca urmare a schimbării consumatorului.
”În perioada pandemiei, modul de a cumpăra și modul de a consuma s-a schimbat dramatic. În același timp, creșterile de preț la utilități, energie electrică și toate celelalte au impus în preț, cumpărarea redusă, apetitul redus al consumatorului nu a făcut decât să țină prețul pe loc, deci posibilitatea de a crește real prețul a fost foarte scăzut. Sunt multe chestii care au dus la un deficit al industriei alimentare și aici mă refer la tot, și la cantitate, și la bani.
Deci este o perioadă foarte proastă pentru industria alimentară în toată Europa, în România ceva mai mult, pentru că noi avem probleme ale noastre. La carnea de porc le știe toată lumea”, a mai spus șeful Romalimenta.
Ca o explicație a consumatorului român, Sorin Minea a subliniat că ”românul cumpără ceva mai puțin, în general, românul cumpără ceea ce i se oferă. Materiile prime au crescut într-o oarecare măsură, a crescut prețul la utilități, dar consumatorul final nu a fost dispus să scoată mai mulți bani din buzunar. Salariile au crescut și ele și atunci întreb și eu, ca un copil necăjit: Unde credeți că s-au dus banii?
Vă spun. În general se cumpără produse de calitate mai slabă și mai ieftină. Românul cumpără după portofel, și nu numai românul. Omul cumpără mai puțin și caută să cumpere mai ieftin. Nu întotdeauna reclama pentru mai ieftin înseamnă și mai bun, ci doar mai ieftin”, a mai spus Sorin Minea.
Mai multe în video:
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News