Drumul pe care circulau locuitorii ansamblului Greenfield a fost închis, în urma unei decizii definitive a instanței, care îl consideră drum forestier. Măsura închiderii drumului a dus la blocaje în trafic, oamenii fiind nevoiți să folosească o singură variantă de intrare și ieșire din cartier.
Impact este unul dintre cei mai vechi dezvoltatori din România, iar Greenfield este cel mai mare complex rezindețial din sectorul 1 al capitalei.
La momentul autorizării și construirii Greenfield, Vadu Moldovei era drum public, mai mult, avea acest statut inca din 1979. In 2013, cand noul actionariat și management a preluat compania, constatând ca statutul drumului era incert, una dintre prioritati a fost identificarea unor solutii complementare de acces. In acest sens am comandat un studiu de trafic, insistand sa fie identificate alte solutii, care nu implica Vadu Moldovei. Specialiștii au prezentat două soluții, apoi s-au început demersurile pentru implementarea lor.
Soluții pe termen mediu
Cu siguranță Aleea Teișani, în forma actuală nu poate rămâne singurul drum de acces în cartier. Oamenii contează pe sprijinul autorităților locale și centrale pentru a putea materializa în cel mai scurt timp variantele care ar imbunătăți definitiv traficul în zonă.
Extinderea Aleea Teisani și îmbunătățirea intersecției cu ieșire din DN1 către Centura București
Intersectia DN1/CB a fost mereu blocata de cand a fost construita. Din cauza acestor blocaje, rezidentii nu pot iesi din Aleea Teisani. De altfel, pe DN1, din cauza sistematizării acestei intersecții, se produc frecvent blocaje în zonă, blocaje care afectează toți participanții la trafic. Impact a achiziționat tot terenul necesar operațiunii pentru a realiza în mod optimal această variantă. Se așteaptă aprobări de la CNADR. După primirea aprobarile, se vor putea construi aceasta extensie in câteva saptamani. Impact va acoperi integral costurile. La finalizarea construcției va dona extensia CNADR/CNAIR. Un beneficiu secundar al lucrărilor ce vor fi făcute de Impact ar putea fi decongestionarea traficului pe această porțiune de DN1, prin fluidizarea accesului către centură.
Construirea unui drum cu ieșire către Centură
Va fi realizat integral de IMPACT și se va materializa astfel: sens giratoriu pe Aleea Teişani (în capătul Cartierului Platanilor aviz în curs de obținere), trecere la nivel cu calea ferată (aviz obținut deja de la CFR), străpungere centură, cu banda de accelerare, în direcția Tunari. Drumul va fi construit în capătul Cartierului Platanilor.
Soluții pe termen scurt:
Deși în primele 10 zile de la închiderea accesului prin drumul Vadul Moldovei au existat blocaje în trafic, care au cauzat foarte multe neplăceri, în ultimele zile a fost securizat sprijinul Poliției Rutiere. Cu ajutorul unor echipaje de poliție care au acționat pentru a fluidiza traficul la intersecția Aleea Teișani cu breteaua ce face legătura cu Centura București, timpii de așteptare au fost reduși substanțial.
Au fost introduse 3 curse sulimentare la Baneasa all
"Am introdus o noua linie din cartier pana la statia de metrou Aviatorilor. Se vor face doua curse / zi : una dimineata cu plecare din cartier la ora 7.45 si una seara cu plecare de la Aviatorilor la ora 19.00 . Avem o noua statie pentru microbuz. Este amplasata in fata magazinului Mega Image.
Plănuim să crestem numarul de curse in special pe liniile catre statiile de metrou. Suntem conștienți de faptul că aceste soluții sunt doar temporare, însă ne concentrăm continuu spre a găsi noi modalități de a rezolva situația", se arată într-un comunicat de presă.
New management
"Dorim să vă asigurăm că noul management și acționariat Impact au sepus eforturi încă din 2013 pentru a rezolva cât mai multe dintre probleme cu care se lupta comania la acel moment. Pe langă multe altele a soluționat peste 200 de litigii în acești 3 ani", mai arată sursa citată.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu