A izbucnit o dispută cu privire la populara ciocolată Dubai. Lindt a primit un avertisment, iar Lidl s-ar putea confrunta cu consecințe grave.
Ciocolată, cremă de fistic și păr de înger: Acestea sunt cele trei ingrediente din așa-numita „ciocolată Dubai”, care a inundat rețelele de socializare de luni de zile și este atât de populară încât a făcut cozi în centrele orașelor germane, scrie CHIP.
Companii precum Lindt, Lidl și Aldi vor să beneficieze de viralizarea acestei ciocolate, iar unii dintre acești retaileri oferă deja ciocolata spre vânzare, în timp ce alții plănuiesc să o facă.
Totuși, Andreas Wilmers, directorul general al Alina Wilmers Verwaltungs GmbH, care importă ciocolată Dubai din emirat vrea să interzică vânzarea produselor care se numesc ciocolată Dubai, dar care nu provin efectiv din Dubai.
După cum relatează „Lebensmittel Zeitung” (LZ), el a cerut Lindt & Sprüngli să renunțe la vânzarea așa-zisei ciocolate Dubai.
„Oferind așa-numita „Dubai Chocolade”, dai publicului vizat impresia că ciocolata pe care o oferi a fost făcută în Dubai. Totuși, acest lucru este de fapt incorect, deoarece produci propria ta ciocolată și nu vine din Dubai”, se arată în avertisment.
Când a fost întrebată, o purtătoare de cuvânt a Lindt & Sprüngli a declarat pentru ziarul „Bild” că termenul „ciocolată Dubai” „reprezintă un nume de varietate pentru ciocolată cu umplutura tipică Kadayif cu fistic și nu pentru ciocolată care vine din Dubai”.
„Nu putem spune mai multe despre asta în acest moment”, a completat ea.
În prezent, este dificil de evaluat cum va continua conflictul. Stefan Hubacher, avocat renumit din Berna și partener al firmei de avocatură Fuhrer Marbach, nu vede cauza lui Wilmers complet pierdută.
„Acuzația nu pare a fi neîntemeiată, cel puțin a priori, pentru că Dubai este o indicație geografică care – cel puțin conform jurisprudenței Curții Federale Elvețiene – ridică de obicei și o așteptare corespunzătoare de origine geografică”, a spus el pentru „Tagesanzeiger”.
Wilmers nu vizează doar Lindt. El vrea să se confrunte cu alți retaileri care oferă ciocolată Dubai care nu este produsă în emirat.
De asemenea, discounterii germani se pot confrunta cu probleme legale. Lidl, de exemplu, vrea să vândă ciocolată Dubai sub brandul propriu Premium Deluxe în sucursale selectate începând cu 13 decembrie.
Wilmers a anunțat deja „LZ” că vrea să ia măsuri împotriva companiei înainte de începerea planificată a vânzărilor.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu