Ministrul francez al Economiei, Bruno Le Maire, a anunţat duminică trimiterea unei scrisori către conducerea Renault, în care îi solicită să explice remuneraţiile care au fost acordate directorilor grupului auto prin intermediul holdingului RNBV, informează Reuters.
Publicitate
Anterior, sindicatul CGT, care a dezvăluit existenţa acestor remuneraţii vărsate prin intermediului holdingul Renault Nissan BV , o companie mixtă Renault-Nissan cu sediul în Olanda, a denunţat lipsa de transparenţă a Renault cu privire la acest dosar şi a cerut Guvernului de la Paris, unul dintre cei mai importanţi acţionari de la Renault, să facă lumină cu privire la acest aspect.
"Vreau să ştiu cui au fost vărsate aceste remuneraţii, dacă au fost declarate, dacă corespund unui serviciu prestat şi dacă consiliul de administraţie şi acţionarii Renault au fost informaţi cu privire la aceste remuneraţii" a declarat Bruno Le Maire, invitat la emisiunea organizată de Europe 1, CNews şi Les Echos. Bruno Le Maire a precizat că, vineri, a trimis o scrisoare conducerii Renault prin intermediul reprezentantului statului francez în consiliul de administraţie al producătorului auto, Martin Vial.
VEZI ȘI Președinție Consiliu UE. Pricopie aruncă bomba: Informație falsă!
Statul francez are o participaţie de 15% în Renault, care, la rândul său, deţine o participaţie de 43,4% în Nissan.
Cu privire la arestarea în Japonia a preşedintelui director general de la Renault, Carlos Ghosn, Bruno Le Maire a reamintit că Ghosn beneficiază în continuare de prezumţia de nevinovăţie. "Nu dispun de elemente care să îmi permită să solicit demiterea lui Carlos Ghosn din funcţia de preşedinte al grupului francez Renault", a spus ministrul Economiei.
Carlos Ghosn a fost pus sub acuzare în Japonia pentru că a omis să declare autorităţilor bursiere venituri de aproximativ 5 miliarde yeni (38 milioane euro) realizate timp de cinci ani, între 2010 şi 2015. Chiar dacă Nissan l-a concediat pe Ghosn din postul de preşedinte, acesta rămâne în continuare preşedinte director general al Renault, grupul francez optând, pentru moment, pentru o conducere interimară.
Arestarea la data de 19 noiembrie a lui Carlos Ghosn şi Greg Kelly a şocat industria auto mondială, în condiţiile în care Ghosn este recunoscut drept cel care a salvat Nissan de la faliment şi a transformat alianţa Renault-Nissan în cel mai mare constructor auto mondial.
Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit anul trecut cel mai mare producător mondial de automobile, cu 10,6 milioane de unităţi, mai mult decât Volkswagen şi Toyota.
CITEȘTE ȘI Șefia DNA, decizie la CSM după refuzul lui Iohannis. Toader, prezent
În prezent, alianţa regrupează zece mărci de automobile (printre care Dacia, Lada, Samsung Motors, Alpine, Infiniti, Datsun, etc.) cu 470.000 de salariaţi şi 122 de uzine pe toate continentele.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu