Scandalul cerealelor ucrainene. Adrian Negrescu: Ar trebui să interzicem și noi accesul. Vin și îngroapă tot ce înseamnă producători români

Scandalul cerealelor ucrainene. Adrian Negrescu: Ar trebui să interzicem și noi accesul. Vin și îngroapă tot ce înseamnă producători români / Foto: Pixabay, de sspiehs3
Scandalul cerealelor ucrainene. Adrian Negrescu: Ar trebui să interzicem și noi accesul. Vin și îngroapă tot ce înseamnă producători români / Foto: Pixabay, de sspiehs3

Economistul Adrian Negrescu a vorbit despre scandalul cerealelor ucrainene.

Polonia, Ungaria, Bulgaria și Slovacia au declarat în mod public că intenționează să interzică comercializarea cerealelor ucrainene, dar România nu a venit încă cu o soluție în acest sens, deși și la noi agricultorii se plâng că sunt afectați de faptul că aceste cereale importate din Ucraina sunt vândute pe piața din țara noastră. În acest context, economistul Adrian Negrescu a fost întrebat la Realitatea Plus cum ar trebui să procedeze țara noastră în privința cerealelor ucrainene.

"Ar trebui să interzicem și noi accesul acestor cereale pe piața românească. Atenție, tranzitul să fie acceptat, dar să interzicem comercializarea pe piață a acestor cereale, care nu sunt expertizate la standardele europene, nu respectă politica de preț la nivel european și vin practic și îngroapă tot ce înseamnă producători români.

Ce trebuia să facă domnul Daea? Măcar să vină cu niște propuneri. De câteva săptămâni stau și mă uit pe site-ul Ministerului Agriculturii să văd exact ce soluții propune Ministrul Agriculturii, legate de această criză, această criză care este una extinsă, nu este o criză inventată. Sunt 3 milioane de tone de cereale românești care putrezesc în depozite pentru că piața este invadată de cerealele din Ucraina care sunt la jumătate de preț.

Adrian Negrescu vine cu 3 soluții

Ce puteau să facă? Vă dau exemple:

1. Să sigilezi și să monitorizezi toate transporturile de cereale care intră prin vămile românești și se duc prin Portul Constanța, în așa fel încât să nu existe posibilitatea ca aceste tiruri să ajungă în alte depozite și să fie vândute pe piața românească.

2. Să monitorizezi greutatea tirurilor care intră în România pentru că nu se face acest lucru la vamă și ne trezim cu transporturi prea mari care distrug inclusiv infrastructura românească de șosele. Inclusiv pe Autostrada Soarelui s-au creat șanțuri de la tirurile astea supraîncărcate cu cereale, care depășesc tonajul agreat și pe care nimeni nu le monitorizează.

3. Să ceară compensații la Bruxelles nu doar pentru cerealele pe care România nu poate să le comercializeze, ci și pentru pagubele generate de această situație, iar la capitolul pagube trebuie să le includem inclusiv pe cele legate de transportul cerealelor către port pentru că în momentul de față toate tirurile românești de cereale sunt angrenate în relația cu Ucraina, iar producătorii români dacă vor să-și transporte cerealele spre port sau spre alte destinații nu prea mai au cu ce, iar dacă au cu ce, au crescut prețurile atât de mult, încât a devenit aproape imposibil să faci transport de marfă de cereale în România la niște prețuri decente", a declarat Adrian Negrescu.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel