Coca-Cola a pierdut supremația pe care o deținea de 13 ani în topul celor mai valoroase branduri din lume, ajungând abia pe locul trei, deși în ultimul an a crescut în valoare cu 2%, la 79,2 miliarde de dolari.
Potrivit raportului prezentat, luni de Interbrand, companie din grupul Omnicom, Coca-Cola a fost devansată în topul celor mai cunoscute mărci din lume, de Apple şi Google, cel mai mare producător de băuturi răcoritoare la nivel mondial pierzând supremația pentru prima dată în ultimii 13 ani, scrie Mediafax.
Apple, grație succesului iPhone și iPad, a urcat în acest an pe primul loc al topului "Best Global Brands", cu o valoare a brandului estimată la 98,3 miliarde de dolari. E vorba de o creştere cu 28% faţă de anul 2012.
Pe locul al doilea se află Google, evaluat la 93,3 miliarde, cu 34% mai mult faţă de anul trecut.
Brandul Coca-Cola ocupă astfel locul al treilea, cu o valoare a brandului estimată la 79,2 miliarde de dolari, cu o creștere de 2% în ultimul an.
În topul celor celor mai valoroase branduri din lume, în primele 10 locuri se regăsesc și companiile IBM, General Electric, McDonald's, Samsung, Intel şi Toyota, în timp ce Mercedez-Benz ocupă poziția a 11-a, iar BMW se poziționează pe locul 12.
Brandul Facebook, evaluat la 7,7 miliarde de dolari, a urcat 17 poziţii în topul celor mai valoroase 100 de branduri până pe 52, de pe locul 69 în 2012, anul când a debutat în top.
O noutate o reprezintă debutul Chevrolet pe locul 89, evaluată la 4,5 miliarde de dolari, prima marcă a General Motors care intră în primele 100 din lume. Tot la debut în topul brandurilor valoroase se înscrie și Duracell, precum și Discovery.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu