Ministrul Educaţiei, Valentin Popa, a anunţat că va fi lansată în dezbatere publică o ordonanţă de Guvern care va urmări în principal operaţionalizarea masteratului didactic, promovarea prin examen în învăţământul superior şi reglementarea evaluării şcolilor doctorale.
Ministrul Educaţiei Naţionale, Valentin Popa, a anunţat joi că va fi lansată în dezbatere publică o ordonanţă de Guvern care va urmări în principal operaţionalizarea masteratului didactic, promovarea prin examen în învăţământul superior şi reglementarea evaluării şcolilor doctorale.
"Suntem pregătiţi pentru a lansa în dezbatere publică o ordonanţă de Guvern care să aducă câteva completări Legii educaţiei şi nu numai şi care va urmări în principal operaţionalizarea masteratului didactic, promovarea prin examen în învăţământul superior şi reglementarea evaluării şcolilor doctorale. În privinţa masteratului didactic, el este prevăzut în Legea educaţiei din 2011, niciodată însă nu a fost pus în practică.
Aceste modificări pe care le aducem vor face posibilă trecerea la autorizarea, la acreditarea programelor respective. Sperăm ca la admiterea din anul viitor să avem în cât mai multe universităţi oferte legate de masteratul didactic. Din punctul meu de vedere, acest masterat este extrem de important pentru a profesa în învăţământul preuniversitar, eu cred că mai degrabă un absolvent are nevoie de masterat didactic decât de un masterat profesional. La fel şi cu doctoratul, eu cred că în învăţământul preuniversitar mai degrabă avem nevoie de doctorat în pedagogie decât un doctorat profesional", a spus Popa, la prezentarea bilanţului activităţii MEN din primul semestru al acestui an.
Masteratul didactic, diferenţe
El a adăugat că acest masterat va avea mai multe ore pe săptămână decât masteratele care există în momentul de faţă în universităţi, iar absolvenţii vor avea acces la toate nivelele învăţământului preunivesitar.
"Cadrele didactice universitare sunt singura categorie de bugetari care nu pot promova prin examen şi dorim să introducem o prevedere care să asigure şi această posibilitate, dar cu respectarea aceloraşi criterii care sunt prevăzute la concurs pe post. În ce priveşte evaluarea şcolilor doctorale, cadrul legislativ este ambiguu, se vorbeşte ba de evaluarea şcolilor, ba de evaluarea programelor şi vom aduce câteva reglementări astfel încât să putem operaţionaliza această evaluare şi să trecem imediat, încă din această toamnă, la evaluarea acestor şcoli, deoarece termenul final este 31 decembrie 2019 şi sunt foarte multe şcoli şi programe de evaluat", a afirmat ministrul Educaţiei.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News