Schimbări majore pentru elevi. Și profesorii vor fi ”învățați”. ”Să recunoaștem că avem o problemă”

Foto: Freepik
Foto: Freepik

Daniel David, ministrul Educației, a anunțat vineri, într-o conferință de presă, că intenționează ca, până la sfârșitul lunii ianuarie, să fie lansate în dezbatere publică planurile-cadru pentru învățământul liceal.

El a precizat că, pe lângă dezbaterea publică, vor fi organizate patru întâlniri în marile centre academice - Bucureşti, Cluj, Iaşi şi Timişoara, la care să participe toţi actorii relevanţi din sistemul educaţional, dar şi reprezentanţii autorităţilor locale.

"Să putem să generăm absolvenţi de liceu care să fie şi buni specialişti şi oameni pregătiţi să meargă la universitate, dacă doresc, dar şi buni cetăţeni"

"Vreau ca, la sfârşitul lunii ianuarie, să pun în dezbatere publică planurile-cadru pentru liceu şi văd această dezbatere în formule uşor diferite faţă de ce s-a făcut înainte. O să mergem şi cu dezbatere publică. (...) Voi planifica patru întâlniri în marile centre academice: Bucureşti, Cluj, Iaşi şi Timişoara, fiindcă sunt centre mari şi pot să aducă şi oameni interesaţi din celelalte judeţe, unde să avem aceste dezbateri mai naţionale, în care să vină toţi actorii relevanţi şi care doresc să se implice pentru aceste planuri-cadru. Nu doar profesori, părinţii, elevii, autorităţile locale au un rol foarte important, de multe ori uităm lucrul acesta. (...) Dacă sunt idei bune, sunt dispus să le regândim şi să arate altfel, pentru că asta ne interesează: să avem nişte planuri-cadru pentru liceu care o să ne permită, după aceea, prin programă, manuale, trainingul profesorilor, să putem să generăm absolvenţi de liceu care să fie şi buni specialişti şi oameni pregătiţi să meargă la universitate, dacă doresc, dar şi buni cetăţeni", a explicat David.

Potrivit ministrului, în zona preuniversitară, elementul fundamental vizează transferul de competenţe, însă, pentru acest lucru, este nevoie de profesori bine motivaţi, metode moderne de învăţare şi curriculum.

"Din toamnă vom începe, foarte probabil, programe de training pe metodele moderne de predare pentru profesorii de liceu"

"În zona preuniversitară, după mine, care vin din zona psihologiei, elementul fundamental trebuie să fie legat de competenţele pe care noi le transferăm copiilor sau elevilor în procesul de educaţie. În final, contează enorm transferul de competenţe. (...) Miza pentru mine este dacă acest transfer de competenţe se face bine. (...) Întâi să recunoaştem că avem o problemă în acest transfer de cunoştinţe. (...) Ai nevoie de profesori motivaţi şi pregătiţi în metode moderne de predare. Ca să ai un profesor motivat, trebuie să aibă un salariu decent, rezonabil, conform rolului pe care îl are în societate. (...) Avem nevoie să gândim foarte bine nivelul de salarizare. Nimeni nu cere ceva nerezonabil, ci ceva decent, conform rolului pe care noi vrem să îl dăm educaţiei în societatea noastră", a susţinut Daniel David.

În opinia sa, pe lângă componenta de salarizare, sunt foarte importante metodele pe care le foloseşte profesorul.

"Noi, din toamnă, vom începe foarte probabil programe de training pe metodele moderne de predare pentru profesorii de liceu. (...) Pe lângă profesorul motivat şi bine echipat ca metodă de predare, contează foarte mult curriculum-ul, care porneşte de la stabilirea planului-cadru, programele, manualele", a completat ministrul Educaţiei şi Cercetării.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2025 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel