EXCLUSIV  Şcoala de şoferi din Suedia nu se termină când iei permisul. Un tânăr de 18 ani a rămas fără permis după ce a intrat cu maşina în boscheţi

Fotografie de la JESHOOTS.com, Pexels
Fotografie de la JESHOOTS.com, Pexels

Unul dintre motivele pentru care Suedia este cea mai sigură ţară europeană din punct de vedere rutier este monitorizarea şoferilor începători şi după terminarea şcolii. 

"Ce se întâmplă în primii doi ani după ce o persoană a primit permisul de conducere? Conducătorul auto trebuie să se gândească prin ce a trecut, ce a învăţat şi ce a înţeles. În cazul în care începătorul săvârşeşte o abatere, adică primeşte o amendă, se răneşte sau accidentează pe cineva în trafic, se face o evaluare. Iar dacă greşeala este gravă, în primii doi ani poate pierde imediat permisul de conducere. Şi asta pentru a-şi aminti ce a învăţat, nu pentru a se speria. 

Este important să supravieţuieşti în trafic în primii doi ani. Aşa că trebuie să fii foarte atent, pentru că altfel este riscul să pierzi permisul de conducere", a explicat Tino Carrasco, directorul departamentului de Educaţie Rutieră la Ring Knutsorp, cel mai vechi şi mai mare circuit din Suedia. 

Permis anulat doi ani de azi, pentru că a intrat cu maşina în boscheţi 

Titi Aur, expert în conducere defensivă, a venit şi cu un exemplu concret din Suedia. 

"Acum câţiva ani, un tânăr de 18 ani, care circula cu o maşină cu pneuri neadecvate, cu viteză mică, 30-40 km/h, a pierdut controlul maşinii, pentru că şoseaua era umedă, şi a intrat cu maşina în boscheţi. Pentru acest lucru, i s-a anulat permisul, şi a mai avut dreptul abia după doi ani să revină să dea examenul. Asta pentru că s-a considerat că în această perioadă de monitorizare, în acei primi doi ani, era normal să fie mult mai atent şi să nu se pună în pericol", a punctat Titi Aur. 

Youtube video image

Cum se poartă corect centura de siguranţă. "Dacă nu stai corect, nu eşti şofer, eşti pasager"

În cadrul documentarului "Sânge pe Şosea", difuzat la DC Conducem, Tino Carrasco a exemplificat cum se pune corect centura, care este postura corectă la volan, dar şi care sunt cele mai comune greşeli. 

"Avem aici un simulator de accident. Ei bine, discutăm mult despre centură şi cum se ajustează corect pentru a te proteja. Capul ar trebui să apese pe tetieră pentru a proteja în situaţii de coliziune. Acesta este unul dintre cele mai comune lucruri pe care le neglijăm în Suedia. 

Mulţi oameni stau aşa de exemplu (n.r. aplecaţi). Centura nu ajută în astfel de situaţii. 

Centura purtată sub braţ este o altă problemă. Nici nu ajută şi poate duce şi la rănire. Scopul este ca centura să fie întinsă peste umăr. Aşa e corect! Şi să stai corect la volan. 

A sta corect într-o maşină este cel mai important. Dacă nu ai poziţia corectă la volan, nu eşti şofer, eşti pasager", a spus specialistul. VEZI AICI MAI MULTE

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel