Un sondaj realizat de Asociaţia Împreună şi Consiliul Naţional al Elevilor arată că atât elevii, cât și părinții, nu sunt mulțumiți de cum se face școală online în România.
Publicitate
Un sondaj realizat de Asociaţia Împreună şi Consiliul Naţional al Elevilor arată cam cum se face şcoală online în pandemie, după ce toate instituţiile de învăţământ au intrat în scenariul roşu: mulţi profesori au rămas tot la ce ştiau să facă la clasă – adică să dicteze, iar elevii spun că se plictisesc, transmite RealitateaPlus.
"Trebuie să ne punem întrebarea despre nu doar cât de atractivă este școala online, ci și cât de calitativă este educația în mediul online. Este important ca elevii să fie cu adevărat incluși în acest proces de predare și de învățare, evaluare. Tehnicile de predare trebuie să fie adaptate. Mulți profesori, și o spun cu regret, au probleme la predarea online, efectiv stau în fața unei table. Educația în online trebuie să arate altfel, să îi prindă pe elevi, să fie o relație interactivă. Vorbim despre un proces de predare care este foarte pasiv.", a declarat Rareș Voicu, președintele Consiliului Național al Elevilor.
Sondajul ”Percepţii despre calitatea educaţiei online”, arată că majoritatea elevilor – 54%, a cadrelor didactice – 57%, dar şi a părinţilor – 62% - consideră că nivelul calităţii educaţiei oferite în anul şcolar 2020-2021 până în prezent este mai scăzut, comparativ cu nivelul calităţii din anul şcolar 2019-2020. Totodată, sondajul arată că, în continuare, principala abordare utilizată în educaţia online este predarea şi realizarea de exerciţii, iar acest lucru îi plictisește pe aproape 30% dintre elevi. În consecință, mulți sunt absenți, iar cei care sunt prezenți nu sunt atenți la ore.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Roxana Neagu