”Școala românească în pandemie”, lucrarea lui Laurențiu Mușoiu, a fost lansată la Târgul de carte Gaudeamus.
Pandemia din 2020 a lăsat urme adânci în mentalul colectiv, chiar și la ani distanță de acel moment.
Răspunsurile la întrebarea ”Ce am învățat în timpul pandemiei?” au fost date în cadrul lansării volumului ”Școala românească în pandemie” a lui Laurențiu Mușoiu, care a fost lansată în cadrul târgului de carte Gaudeamus, unde i-a avut ca invitați pe Simion Hăncescu, președinte FSLI, Anton Hadăr, președinte Alma Mater, Dan Podaru, profesor FJSC, Unibuc, Marius Ovidiu Nistor, președinte FSE Spiru Haret, Boris Singer, Co-fondator Editura Sigma și scriitorul Alexandru Calmâcu.
De asemenea, au fost dezbătute principalele provocări cu care s-a confruntat sistemul de învățământ din România, între acestea fiind: adaptarea și reconfigurarea continuă a învățământului din România, integrarea resurselor digitale în procesul de învățare, desfășurarea cursurilor prin intermediul platformelor online și accelerarea procesului de modernizare a educației, prin apropierea de standardele occidentale.
”În contextul în care se acuză tot mai mult un declin al educației, paradoxal, la noi sunt, din nefericire, tot mai puțini analiști la obiect ai acesteia. Efectele se și simt. În ultimii ani, însă, dintre cei pregătiți care intervin curent în scris și pe ecran, s-a ridicat un tânăr pe care l-am întâlnit în treacăt, dar cu care am schimbat opinii. Este vorba de jurnalistul Laurențiu Mușoiu, care se dovedește, cu fiecare intervenție, integru, exact și responsabil în afirmații. El este acum, justificat, analistul cel mai creditat al evoluției educației, în spațiul public din România”, a declarat prof. univ dr. Andrei Marga.
Potrivit acestuia, cu noul său volum, ”Școala românească în pandemie”, Laurențiu Mușoiu s-a concentrat nu asupra istoriei educației naționale și a efectelor ei, care cer evident examinări mai extinse, ci doar asupra a ceea ce s-a petrecut în educația din România în timpul pandemiei izbucnite în 2020.
”Mai exact, asupra reacției sistemului educațional din țară la acest fenomen șocant, care a pus la probă în multe locuri, instituții și actori spre a stabili capacitatea e autoreglare a sistemului.
Laurențiu Mușoiu se lasă condus de întrebarea dacă s-a învățat în pandemie. Cu volumul de față, el dă cea mai fidelă cronică a acelor ani dificili (2020-2022), prezentând faptele și evaluându-le cu onestitatea unui jurnalist exigent, sigur pe mijloacele sale”, a concluzionat prof. univ. dr. Andrei Marga, ministru al Educației în perioada 1997-2000.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu