Lucian Șova a dezvăluit, într-un interviu acordat DCNews, situația incredibilă a unui drum din România pe care ministerul nu a mai putut interveni din cauza unei companii multinaționale.
Lucian Șova a declarat că firmele multinaționale nu există pe șanteirele din România supravegheate de Ministerul Transporturilor. Mai mult, există un drum care a devenit prizonierul unei situații extrem de complicate din cauza nedepunerii unei simple scrisori de garanție din partea unei multinaționale.
"Trebuie să mă pregătesc și de o nouă procedură de licitație"
"Există un drum licitat de mult, e celebru, Scoarța Pitești, 188 de kilometri moderinzare, unde un antreprenor de prestigiu cel puțin european, din Austria, nu își depune scrisoarea de garanție de bună execuție în vederea semnării contractului, deși este adjudecat din 2010 contractul și drumul acela e prizonierul situației că e în program de reabilitare, deci nici nu mai poți face o întreținere, și nu se face nimic și nici nu s-a reziliat contractul. Acum, mă pregătesc să îl reziliez eu, dar trebuie să mă pregătesc și de o nouă procedură de licitație. Azi am primit o informare cu privire la situația acestui obiectiv și am văzut că acest mare antreprenor a făcut act adițional la actele asocierii și acum un antreprenor român devine lider de asociație și presupun că poate acesta va fi în stare să depună această scrisoare de garanție. Mai mult decât atât, legislația până acum de puțin timp prevedea că se poate pune și o poliță de asigurare din partea unei companii de asigurări. Nici asta nu a fost îndeplinit întotdeauna. (...) La antreprenorii români nu am constatat această problemă, atâția câți mai sunt, adică unul, doi, aceștia depun scrisori de garanție. Marile companii străine, și sublinez acest lucru, nu am nimic împotriva multinaționalelor(...) dar lucrul ăsta nu pot să nu observ pe ceea ce administrez eu acum că nu prea se întâmplă pe șantierele de infrastrctură din România.", a declarat ministrul.
"Avansul lucrărilor este foarte redus"
"Avansul lucrărilor este foarte redus și nu am văzut un exavator cu etichetă de multinațională pe el. Am văzut doar exavatoare, doar camioane deținute de mici firme românești, cu o singură excepție unde lucrează un antreprenor român care lucrează cu tehnologie ultramodernă înmatriculată în românia și în proprietatea sa" a mai spus Șova.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu