Ministrul Educaţiei Naţionale, Valentin Popa, a avut vineri, 18 mai, o întâlnire cu o delegaţie formată din părinţi cu copii cu cerinţe educaţionale speciale (CES).
Ministrul Educaţiei Naţionale, Valentin Popa, a avut vineri, 18 mai, o întâlnire cu o delegaţie formată din părinţi cu copii cu cerinţe educaţionale speciale (CES). În cadrul întâlnirii, la care au participat mai mulţi reprezentanţi ai MEN, ministrul Valentin Popa a primit solicitările părinţilor şi i-a informat cu privire la măsurile pe care Ministerul Educaţiei le pregăteşte pentru a sprijini şcolarizarea copiilor cu cerinţe educaţionale speciale (CES) în toate şcolile din România.
MEN, împreună cu alte ministere, sub coordonarea prim-ministrului, lucrează la un set de măsuri pentru sprijinirea persoanelor cu dizabilităţi. La nivelul Ministerului Educaţiei Naţionale, sunt aprobate şi se află în curs de publicare în Monitorul Oficial planurile - cadru pentru învăţământul special, precizează MEN.
Protocoale pentru creşterea calităţii educaţiei copiilor/elevilor/tinerilor cu CES
MEN arată că a încheiat protocoale cu reprezentanţi ai societăţii civile privind creşterea calităţii educaţiei copiilor/elevilor/tinerilor cu CES, în acest sens putând fi menţionat protocolul de colaborare dintre MEN şi Fundaţia Sense Internaţional România vizând copiii/elevii/tinerii cu surdo-cecitate şi deficienţe senzoriale multiple, semnat în data de 15 mai.
Potrivit sursei citate, este în curs de finalizare şi un set de proceduri privind identificarea şi monitorizarea copiilor aflaţi în afara sistemului de educaţie, în cadrul proiectului "Sistem de avertizare timpurie pentru reducerea părăsirii timpurii a şcolii", finanţat de Comisia Europeană.
De asemenea, este în curs de definitivare Metodologia de monitorizare/prevenire a segregării şcolare în unităţile de învăţământ preuniversitar din România.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News