Şcolile de şoferi din Israel sunt catalogate pe stele, pe modelul hotelurilor. Un astfel de sistem a fost propus şi în România, dar a picat rapid.
"În Israel, şcolile de şoferi sunt clasificate pe stele, exact ca la hotel. Adică, dacă vreau să îmi dau copilul la o şcoală foarte bună, merg spre una de 5 stele. Dacă nu îmi permit, merg la 4 stele, şi tot aşa.
Ce înseamnă şcoală de şoferi de 5 stele la ei? Pe de o parte, înseamnă că au dotări, echipamente foarte bune, simulatoare, săli, poligoane. Pe de altă parte, înseamnă gradul de pregătire al instructorilor, dar şi promovabilitatea. Există informaţii foarte clare cu privire la fiecare cursant, fiecare şcoală. Şi ultima categorie care intră la această clasificare este rata de accidente a elevilor de la fiecare şcoala. Este urmărită şi "activitatea profesională", să spunem aşa, a conducătorilor auto. Toate informaţiile intră în acel clasament.
O şcoală este de cinci stele când are dotări, instructori, promovabilitate, iar absolvenţii au cât mai puţine accidente.
La noi, Ministerul Transporturilor a făcut la un moment dat o astfel de regulă, şi s-au propus şi s-au stabilit variante de a urmări promovabilitatea. Nu s-a trecut mai departe, la a se urmări şi câte accidente fac absolvenţii de la diverse şcoli. Au ieşit scandaluri, discuţii, în grupul de dialog social au fost tot felul de păreri şi s-a renunţat la această promovabilitate, pentru că sistemul nostru nu a fost în stare să ţină o evidenţă şi să facă diferenţă între şcolile cu promovabilitate mai bună şi promovabilitate mai proastă.
Cei care nu îşi făceau treaba au fost mai puternici decât cei care voiau să îşi facă treaba. În procente, cred că sub 10% din şcolile de şoferi din România îşi doreau acest criteriu. De afirmat, au afirmat mulţi, dar la vot a ieşit sub 10%. Atâţia vor să facă treabă bună. Restul preferă un compromis, să ia banii", a declarat Titi Aur la DC Conducem.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu