Ministerul Educației a publicat astăzi, 25 august, ora 10:00, rezultatele înregistrate în sesiunea august 2023 a examenului naţional de bacalaureat - înainte de contestaţii.
Update
Rezultatele pot fi vizualizate pe site-ul bacalaureat.edu.ro şi în centrele de examen.
Rata cumulată de promovare (rezultate inițiale - toate promoțiile) este 29,8%. Rata de promovare pentru promoția anului curent este 31,2%, respectiv 26,8% pentru promoțiile anterioare.
Astfel, din totalul candidaților promovați (8.504), 6.108 candidaţi aparțin promoţiei 2023, iar 2.396 de candidaţi fac parte din promoţiile anterioare.
La probele scrise au fost prezenți 28.558 de candidaţi din totalul celor 33.974 de candidaţi înscrişi. Au fost eliminaţi pentru fraudă sau tentativă de fraudă 67 de candidaţi (aceştia nu se vor putea înscrie la următoarele două sesiuni).
Contestațiile pot fi depuse astăzi, în intervalul orar 12:00 - 18:00, atât în format standard/letric, cât și electronic. În acest scop, candidații completează, semnează și depun/transmit electronic inclusiv o declarație-tip în care este menționat faptul că au luat cunoștință că nota acordată ca urmare a soluționării contestației este finală și poate modifica, după caz, nota inițială, prin creștere sau descreștere.
Rezultatele finale vor fi afișate marți, 29 august.
Nota minimă de promovare a fiecărei probe scrise este 5 (cinci), iar media finală necesară pentru a promova examenul este cel puțin 6 (șase). Rata de promovare este calculată din totalul candidaţilor prezenţi, incluzând în această categorie şi candidaţii eliminaţi.
Precizăm că, începând cu această sesiune a examenului național de bacalaureat, Ministerul Educației a generalizat evaluarea digitalizată a lucrărilor, proces care nu a implicat schimbări în ceea ce privește criteriile de evaluare/baremele și tipurile de subiecte pentru probele scrise. În schimb, oferă o serie de avantaje importante:
eliminarea costurilor aferente transportului lucrărilor dintr-un județ în altul, în vederea evaluării, implicit a birocrației (borderourile individuale de notare, precum și cele finale sunt generate automat, odată cu finalizarea evaluării);
reducerea timpului de lucru destinat evaluării;
transmiterea, în mod automat și aleatoriu, către alți doi evaluatori, a lucrărilor pentru care diferența dintre notele acordate de cei doi evaluatori inițiali este mai mare de un punct;
scăderea riscului erorii umane în privința calculului notei finale, a acordării altor punctaje decât cele din baremul de corectare, a introducerii notelor de pe lucrare în calculator în vederea afișării rezultatelor;
posibilitatea realizării unor analize complexe pe baza rezultatelor înregistrate la examenele naționale, pe itemi, categorii de elevi sau școli pentru a valorifica rezultatele evaluării în beneficiul elevilor.
Pentru evaluarea digitalizată se utilizează scanere distribuite și instalate în fiecare centru de examen. Lucrările sunt scanate în sala de examen, la sfârșitul probei scrise, în prezența candidatului, fiind încărcate pe platforma de evaluare de către profesorii asistenți.
Secretizarea lucrării se face automat, în momentul încărcării, nemaifiind necesar a fi făcută de către candidați/profesorii asistenți. Ulterior, lucrările sunt repartizate automat și aleatoriu, prin intermediul platformei, către doi evaluatori aflați în alt județ decât județul din care provin candidații.
Știrea inițială
Contestaţiile pot fi depuse în aceeaşi zi, în intervalul orar 12,00 - 18,00, atât în format standard/letric, cât şi electronic. În acest sens, candidaţii completează, semnează şi depun/transmit electronic inclusiv o declaraţie-tip în care se menţionează faptul că au luat cunoştinţă că nota acordată ca urmare a soluţionării contestaţiei este finală şi poate modifica, după caz, nota iniţială, prin creştere sau descreştere.
Rezultatele finale vor fi comunicate marţi, 29 august. Nota minimă de promovare - pentru fiecare probă - este 5, iar media finală necesară pentru a promova examenul este cel puţin 6. La cea de-a doua sesiune a Bacalaureatului s-au înscris peste 33.900 de candidaţi.
Evaluarea lucrărilor în cadrul sesiunii de Bacalaureat din toamnă va suferi unele modificări. Ministerul Educației are în vedere eliminarea completă a posibilităților de fraudă, în urma incidentelor din luna iunie.
Elevii care nu au reușit să promoveze examenul de Bacalaureat în prima sesiune au avut ocazia să încerce din nou, în a doua sesiune. De data aceasta regulile au fost mai stricte. Orice încercare de fraudare a examenului a fost eliminată din start iar procedura de corectare a lucrărilor este supusă unor schimbări importante. Acestea sunt transmise profesorilor evaluatori în format digital, după ce au fost scanate și expediate către profesorii din întreaga țară. Cadrele didactice le-au corectat simultan, folosindu-se de accesul la internet şi un soft speacializat. Aceste tehnologii au fost deja implementate în centrele de examen din România.
Cum se va păstra anonimatul lucrărilor
Elevii nu au mai avut nevoie să îndoaie colțurile paginilor pentru a-și proteja anonimatul lucrării, deoarece acest proces a fost realizat direct pe platforma digitală. Tezele de examen au fost apoi scanate de către supraveghetori, încărcate pe platforma securizată a Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS) și ulterior transmise electronic către doi profesori diferiți din țară.
„Diferenţa pentru elevi este că nu se mai securizează colţul paginii iniţiale, prima pagină rămâne cu datele la vedere, pentru că secretizarea o va face platforma digitală automatizat. „Platforma identifică automat diferenţele de note între cei doi evaluatori. Când diferenţa este mai mare de un punct, lucrarea se distribuie automat altor doi evaluatori din ţară. Se elimină cea mai mare şi cea mai mică dintre note şi se face media între notele rămase”, a transmis Sorin Ion, secretar de stat, potrivit educatieprivata.ro., înainte de sesiunea de toamnă - BAC 2023.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu