Cel mai mare pod suspendat construit vreodată în România, podul de la Brăila peste Dunăre, se deschide joi, 6 iulie.
UPDATE: Declarațiile lui Sorin Grindeanu, ministru al Transporturilor
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a afirmat joi că noul pod peste Dunăre, inaugurat la Brăila, este "un pod al speranţei" şi "un pod al unirii".
"În 2017 puţini credeau în reuşita acestui proiect. Iată că, la şase ani distanţă, suntem aici împreună să deschidem circulaţia pe acest pod, care leagă cele trei regiuni istorice. Este un pod pe care l-aş denumi un pod al speranţei, un pod al unirii, un pod al speranţelor pentru toţi românii. Acest pod este dovada că statul român ştie să investească şi să atragă bai europeni, ştie să abordeze strategic dezvoltarea regiunilor din România şi mai ales ştie să creeze oportunităţi pentru noi locuri de muncă", a spus Grindeanu.
El şi-a exprimat totodată speranţa că şi în următoarea perioadă domeniul transporturilor va avea "bugetul record" pe care l-a avut în ultimul an.
---
Podul de la Brăila este al treilea ca dimensiune din Europa şi cel mai nou construit peste Dunăre înainte de vărsarea în Marea Neagră. La ceremonia de inaugurare vor participa preşedintele Klaus Iohannis, Nicolae Ciucă, preşedintele Senatului, premierul Marcel Ciolacu, dar şi Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.
Circulaţia va fi deschisă maşinilor după ceremonie.
Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Irinel Ionel Scrioşteanu a precizat, miercuri, că "nu se plăteşte taxă de trecere a podului în primii 5 ani".
Lungimea totală a podului este de 1.974,3 metri; înălţimea turnurilor este de aproximativ 193 metri de la partea superioară a fundaţiei, iar podul are 3 deschideri.
Lungimea totală a drumurilor (inclusiv podul) este de 23,413 km şi cuprinde două secţiuni: drumul principal Brăila - Jijila, cu o lungime 19,095 km, şi drumul de legătură cu DN22 Smârdan - Măcin, în lungime de 4,328 km.
Potrivit secretarului de stat de la Transporturi, podul suspendat peste Dunăre este proiectat să aibă o durată de viaţă de 120 ani şi are un centru de monitorizare şi control care va înregistra permanent starea obiectivului, prin cei 50 de senzori instalaţi pe pod în punctele esenţiale.
Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor a mai spus că, deşi podul este prevăzut cu trotuare, nu va fi deschis circulaţiei pietonale publice, trotuarele urmând să fie folosite strict pentru mentenanţă.
În prima etapă, traficul rutier va fi deschis pe relaţia parţială, cu descărcare în judeţul Tulcea pe drumul până la Măcin (etapa I), urmând ulterior ca varianta până la Jijila (etapa II) să fie finalizată cât mai repede, scrie Agerpres.
Pe reţelele de socializare, internauţii au început deja să îl numească "Golden Gate" de România, trimitere la celebrul pod din San Francisco.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News