Premierul ungar vrea să facă Budapesta mai comercială pentru turiști, vrea să-i schimbe fizionomia.
Guvernul ungar va semna un acord cu Emiratele Arabe Unite în vederea construirii unui ambiţios complex imobiliar în capitala Ungariei, Budapesta, proiect ce a suscitat vineri îngrijorarea primarului, informează AFP.
Proiectul vizează modernizarea unei gări astăzi aproape abandonate şi a împrejurimilor ei, pentru o sumă totală de 5 miliarde de euro. Potrivit unui document publicat joi seara pe site-ul guvernului ungar, autorităţile vor vinde acest teren situat nu departe de centrul capitalei unei entităţi private aleasă de Emirate, "fără a organiza o licitaţie", arată Agerpres.
În schimbul acestei investiţii calificate drept una "de importanţă majoră", Ungaria se angajează să realizeze lucrări de infrastructură "de cel puţin 800 de milioane de euro".
Prim-ministrul naţionalist Viktor Orban îşi continuă astfel controversatul său plan de mari lucrări ce modifică fizionomia oraşului, al cărui centru istoric este inclus în patrimoniul UNESCO.
În acest bastion al opoziţiei la nivel local, detractorii săi nu văd cu ochi buni acest nou proiect.
"Nu ştim exact ce va construi investitorul", şi-a exprimat îngrijorarea primarul ecologist Gergely Karacsony, în faţa presei şi alături de alţi parlamentari locali.
Pledând pentru mai puţine blocuri-turn şi mai multe spaţii verzi, primarul ar vrea să facă din această metropolă cu 2,6 milioane de locuitori, ce atrage petrecăreţi şi turişti, un loc "mai primitor şi mai respectuos cu mediul", a explicat el într-un recent interviu pentru AFP.
Potrivit unui sondaj realizat în decembrie pe un eşantion de o mie de locuitori de către institutele Median şi 21 Research Center, 61% din populaţia capitalei ungare se opune acestei noi iniţiative.
Acest plan a fost iniţial dezvăluit în noiembrie de către site-ul de investigaţie Vsquare, specializat în Europa Centrală. Încredinţat, potrivit acestor informaţii, grupului imobiliar Emaar Porprietes, el prevede "edificarea unui zgârie-nori de 220 de metri, mult peste limita maxim autorizată de 90 de metri.
În decembrie, ministrul ungar al construcţiilor, Janos Lazar, a apărat proiectul, supranumindu-l "maxi-Dubai", ca reacţiile la titlurile din presă ce evocau un "mini-Dubai". Rezultatul "nu va fi mediocru", ci un proiect de "nivel internaţional", a insistat el.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News