Reguli mai stricte în noul an școlar!
Camera de detenție în școli, introdusă recent prin Statutul Elevului, este „fix opusul” propunerilor avansate de Consiliul Național al Elevilor (CNE), a declarat miercuri, pentru Știrile Pro TV, vicepreședintele Rafaela Barac-Bologa. „Propunerea noastră a fost să nu existe o astfel de cameră, dar aceasta a fost totuși implementată”, a adăugat aceasta.
Declarația vine în contextul în care Ministerul Educației a anunțat miercuri includerea acestei măsuri în Statutul Elevului și în Regulamentul de Organizare și Funcționare a Unităților de Învățământ (ROFUIP), detalii care au fost prezentate pe Facebook înainte de publicarea oficială în Monitorul Oficial.
Rafaela Barac-Bologa (CNE) – declarația integrală:
„Camera de detenție, de exemplu: noi nu am fost de acord cu aceasta, Propunerea noastră a fost să nu existe. Totuși a fost implementată. Și este un alt minus, pentru că nu există control asupra elevului și, din nou, când știi că poți să mergi la școală și să lipsești de la o oră fără să se pună absență, doar pentru că te-ai comportat neadecvat, e fix opusul a ceea ce am propus noi”.
Într-o informare emisă miercuri, Ministerul Educației a anunțat că, în Statutul Elevului, trimis spre publicare în Monitorul Oficial, a fost inclusă o prevedere care permite „relocarea elevilor care, în timpul orelor, manifestă comportamente ce afectează desfășurarea lecțiilor”. Astfel, cadrul didactic poate decide ca aceștia să desfășoare activități într-un alt spațiu din școală în timpul orei respective. Ministerul a detaliat că fiecare școală va stabili în regulamentul propriu modalitatea de aplicare a acestei prevederi, în funcție de resursele disponibile.
Această reglementare care presupune mutarea elevilor care deranjează orele de curs într-un alt spațiu pentru a desfășura activități complementare a fost menținută din forma de proiect a Statutului Elevului prezentată în luna iunie.
Ministerul Educației a introdus noi reglementări stricte referitoare la utilizarea telefoanelor mobile în școli, conform actualizărilor aduse Statutului Elevului și Regulamentului de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar (ROFUIP). Aceste noi restricții vor fi implementate începând cu septembrie 2024. Documentele au fost trimise pentru publicare în Monitorul Oficial, informează edupedu.ro.
Utilizarea telefoanelor mobile în școli va fi restricționată, cu excepția cazurilor în care acestea sunt utilizate în scopuri educaționale și cu aprobarea profesorilor. Ministerul Educației a precizat că, în cazul încălcării acestei interdicții, telefoanele pot fi confiscate temporar de către personalul școlii, iar acestea vor fi restituite părinților sau elevilor majori la finalul orelor.
În școlile din Statele Unite, „detenția” se referă la o formă de corecție disciplinară aplicată elevilor pentru comportamente neadecvate sau încălcări ale regulamentului școlar. Aceasta poate varia în funcție de politica fiecărei școli, dar în general include următoarele aspecte:
Detenția după școală: Elevii sunt obligați să rămână în școală după încheierea orelor obișnuite, pentru o perioadă determinată, unde pot fi solicitați să își finalizeze teme sau să participe la activități de reflectare asupra comportamentului lor
Detenția în timpul recreației: Elevii își petrec pauzele sau timpul liber în școală, sub supraveghere, pentru a reflecta asupra comportamentului lor.
Detenția de sâmbătă: În unele cazuri, elevii pot fi solicitați să vină la școală și sâmbăta, de obicei pentru a participa la activități educaționale suplimentare sau pentru a-și rezolva problemele de comportament.
Detenția este destinată să descurajeze comportamentele neadecvate și să încurajeze elevii să respecte regulile școlii. Durata detenției poate varia de la câteva zeci de minute până la câteva ore și poate fi aplicată de mai multe ori, în funcție de gravitatea încălcărilor. Elevilor se poate solicita să finalizeze teme, să participe la sesiuni de consiliere, să scrie eseuri sau să participe la activități pe grupe.
Există dezbateri privind eficiența detenției ca metodă de disciplinare, unii critici susținând că nu abordează cauzele profunde ale comportamentului problemă și poate avea efecte negative asupra relațiilor elevilor cu școala. Ca alternativă, unele școli preferă să ofere consiliere și mentorat pentru a aborda comportamentele problematice, mai degrabă decât să aplice măsuri punitive.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News