Alin Șerbănescu (CNAIR) a atras atenția asupra indisciplinei din trafic care escaladează treptat.
"Ne furăm singuri căciula. În momentul în care găsesc un anumit grad de toleranţa pentru indisciplina în trafic, acel nivel de indisciplină va escalada. În primă fază, va deveni o cutumă, un obicei al populaţiei din zona respectivă, după care, după ce se va accepta că pot să greşesc doar cu atât, această greşeală va creşte şi mai mult şi se va ajunge în situaţiile pe care le vedem acum. Aduceți-vă aminte că, la început, erau amendați cei care mergeau cu 110 km/oră pe DN 2 şi spuneau "hai, domnule, am depășit doar cu 20 km la oră". S-a tolerat 110. După aia, a apărut 120, 130, 160, 170. La fel şi cu circulaţia pe acostament. Iniţial "domnule, am mers doar 2 km pe acostament". Iniţial, primeau amenzi. Apoi, s-a tolerat. Acum se merge pe acostament ca pe bandă.
Nivelul ăsta de toleranţă faţă de abateri şi indisciplină ne aduce tot nouă prejudicii. Toţi cei din societatea asta ar trebui să nu mai acceptăm indisciplina. În Germania, nici măcar nu ai voie să opreşti pe marginea drumului să vorbeşti al telefon. Ai zone speciale în care parchezi, oprești şi vorbeşti la telefon. La noi, dacă te prinde în trafic vorbind la telefon, spui "hai, domnule, că vorbeam un minut şi eu". Şi iar apare această toleranţă. Mai nou, nu doar că se vorbeşte la telefon, ci se tastează pe telefon, se citesc mesaje pe telefon, unii vizionează video-uri scurte pe telefon. Modul în care se desfăşoară circulaţia pe drumurile publice vizează deja riscul maxim. Uneori, mai şi conduci în timp ce citeşti sau tastezi. Aici trebuie să stabilim ce acceptăm şi ce nu acceptăm", a spus Alin Șerbănescu, în cadrul dezbaterii ”Haos în trafic, mii de morți pe șosele! Siguranța rutieră, problemă majoră în România”, organizată de DC News Media Group.
"Apropo de modul în care populaţia din anumite zone se raportează la abateri şi la indisciplina, avem cazul de săptămâna aceasta din Filiași, unde pe axul median am montat parapet New Jersey. Ne-a sărit tot satul în cap pentru că întrerupe posibilitatea oamenilor de a trece de pe o parte a satului pe partea cealaltă a localităţii", a mai spus Alin Șerbănescu.
Dezbaterea integrală, în materialul video de mai jos:
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News