După ce Regia Autonomă de Transport București a introdus controalele permanete, prețul biletelor va fi mărit.
O călătorie va costa doi lei pentru că, spun reprezentanții RATB, 80 la sută din autobuze au ieşit din garanţie. Asta înseamnă că orice reparaţie se plăteşte din bugetul regiei, adică din banii bucureştenilor. Iar calculele conducerii arată că biletul de 1,3 lei, pentru o călătorie, cât este în prezent, nu acoperă costurile.În prezent, puţin peste 200 de autobuze ale RATB mai sunt încă în garanţie. Din această cauză, de la anul, cheltuielile Regiei cu reparaţiile vor creşte cu 48% faţă de anul acesta.
La costurile cu întreţinerea se adaugă şi creşterea preţurilor carburanţilor.
"Prețul unui bilet, ultima propunere a RATB, a fost făcută la sfârșitul anului trecut în sensul că prețul biletului să fie de doi lei.", spune Constantin Tobescu, purtător de cuvânt RATB.
Creşterea tarifelor trebuie votată în Consiliul General al Capitalei. Numai că de la alegerile locale din iunie, consilierii nu s-au întrunit în nicio şedinta extraodinară. Ultima creştere a preţului biletelor a avut loc în 2008. La începutul lunii august, s-a scumpit şi călătoria cu metroul, cu până la 50 la sută.
Regia Autonomă de Transport București a anunțat pe 14 august că va introduce controalele permanente.
Proiectul pilot a început anul acesta pe 16 iulie pe liniile express și a avut succes: “Ca urmare a aplicării noii metode de monitorizare a activităţii de control, călătoriile frauduloase pe aceste linii au fost eliminate, iar validările au crescut semnificativ. De asemenea, s-a înregistrat şi o creştere a încasărilor la punctele de vânzare situate pe traseul liniilor expres, datorită prezenţei permanente a agentului de control în mijloacele de transport” , informează RATB printr-un comunicat de presă.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News