Bulgaria şi România au bătut palma pentru un al treilea pod peste Dunăre. Acesta va fi construit în zona Ruse-Giurgiu.
În acest scop, între cele două ţări va fi semnat un acord, informează publicaţia "24 Ceasa". Într-un alt document, vor fi reglementate angajamentele celor două state pentru implementarea proiectului "Fast Danube" şi crearea unei companii mixte care să gestioneze activităţile proiectului.
Aceste lucruri au fost convenite de viceprim-miniştrii şi miniştrii transporturilor din Bulgaria şi România, Hristo Aleksiev, respectiv Sorin Grindeanu, în cadrul unei întâlniri la Bucureşti. Viceprim-ministrul Aleksiev se află în capitala României în calitate de şef al delegaţiei bulgare la Conferinţa Plenipotenţiarilor Uniunii Internaţionale a Telecomunicaţiilor. Cele două acorduri cu sarcini clare şi termene-limită specifice pentru implementarea diferitelor etape vor fi semnate cât mai curând posibil. Hristo Aleksiev şi Sorin Grindeanu au susţinut că adâncirea şenalului navigabil al Dunării, construirea de noi poduri, legăturile de feribot şi îmbunătăţirea traversării punctelor de frontieră trebuie privite ca o prioritate strategică comună prin mai multe proiecte. Ministrul Aleksiev a mai discutat cu omologul său român problema modernizării tronsonului de cale ferată Craiova - Calafat, care este o continuare a liniei de cale ferată de la podul Vidin-Calafat pe teritoriul României.
La mijlocul lunii octombrie, cei doi vicepremieri plănuiesc o întâlnire comună la Bruxelles, unde vor prezenta împreună un proiect de finanţare a următoarei etape a proiectului "Fast Danube" şi a celui de-al treilea pod peste Dunăre. Hristo Aleksiev şi Sorin Grindeanu şi-au confirmat dorinţa ca, în paralel cu acordul la care s-a ajuns privind cel de-al treilea pod, să lucreze şi la alte proiecte de construcţie de poduri între cele două ţări, conform acordului semnat în 2019, scrie Rador.
În iunie, România și Bulgaria au anunţat studii de fezabilitate pentru cinci poduri peste Dunăre
Bulgaria și România vor începe studiile de fezabilitate în cinci poziții de pe ambele maluri ale Dunării pentru a construi noi poduri, a anunțat Ministerul Transporturilor de la Sofia, potrivit publicației 24Chasa, citată de Rador, la începutul lunii iunie. Anunțul a fost făcut după întâlnirea de la București a Grupului de lucru bulgaro-român pentru conectivitate.
"Partea bulgară va răspunde în mod adecvat la acest lucru, iar din 20 iunie Agenția Executivă pentru Studierea și Întreținerea Fluviului Dunărea va începe dragarea fluviului cu fonduri proprii, iar în decurs de o săptămână va anunța o licitație publică pentru activități de dragare”, a spus ministrul transporturilor, Nikolai Săbev.
Ministrul Săbev a declarat că pentru adâncirea Dunării au fost asigurate fonduri în valoare de 15 milioane de leva. "Documentația a fost întocmită și a fost deja trimisă la Agenția pentru Achiziții Publice pentru control prealabil, iar fondurile au fost repartizate pentru o perioadă de 3 ani”, a mai explicat acesta.
Nikolai Săbev și Sorin Grindeanu au convenit ca, până la sfârșitul anului 2022, un grup de lucru comun să pregătească un proiect mixt de finanțarea din partea Comisiei Europene a măsurilor inginerești planificate pe fluviu. Ministrul Săbev spune că Bulgaria este pregătită pentru inaugurarea liniei de feribot Ruse-Giurgiu și a sugerat ca la Ruse să fie efectuat un control comun de frontieră, în timp ce la Giurgiu se creează condițiile necesare pentru aceasta.
Podul peste Dunăre de la Giurgiu-Ruse a fost inaugurat în 1954, iar ultima reparaţie capitală a fost efectuată în 1997. În anul 2013 a fost inaugurat podul de la Calafat-Vidin, cel de-al doilea pod de trecere peste Dunăre între România şi Bulgaria. Distanţa dintre cele două poduri peste Dunăre între România şi Bulgaria este de 400 de kilometri. CITEŞTE AICI MAI MULTE
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News