Scriitorul de romane polițiste Bogdan Hrib a explicat, la DC News, care sunt micile detalii şi secrete care fac dintr-un roman unul atractiv pentru public, uşor de citit şi, implicit, bine vândut.
Bogdan Hrib a explicat, în cadrul interviului acordat DC News, faptul că, în Statele Unite, există o întreagă teorie cu privire la modul în care trebuie scris, editat şi tipărit un roman, astfel încât acesta să fie atractiv pentru cititori şi, implicit, să se vândă. Scriitorul român a explicat că aceste teorii au fost foarte bine puse în practică inclusiv în ţările nordice care, astfel, au reuşit să ajungă în topul romanelor de succes.
"Cum consideri că o carte este bună: pentru că zice critica acest lucru sau pentru că eşti bine vândut? Eu am văzut articole în presa de la noi care spuneau ‘moartea romanului poliţist în România’. Acest lucru nu se întâmplă pentru că nu se scrie ci pentru că nu se vinde. Asta înseamnă că fie ori nu ajungem noi la cititori, ori nu avem cititori.
(…) Americanii au nişte reguli apropo de cum se aşează textul în pagină. Când deschizi cartea trebuie să vezi măcar 2-3 dialoguri, altfel te sperii şi o închizi. Capitolele trebuie să mai respire, pagini albe, pentru ca ochiul să se mai poată odihni. Sunt teorii pe tema asta, despre cum se odihneşte ochiul când citeşti. Sunt articole care vorbesc despre cât spaţiu alb trebuie lăsat la începutul unui capitol nou şi cât la sfârşit pentru ca, după ce termini capitolul, ochiul să mai aibă un pic de pauză. Ei bine, nordicii au fost foarte profesionişti în privinţa asta şi acum sunt în top", a declarat Bogdan Hrib
Urmăreşte, aici, declaraţiile făcute de către Bogdan Hrib:
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu