Businessul de ciocolată ar trebui să urmeze evoluțiile businessului de cafea din România, spune chef Ștefan Niță.
Businessul de ciocolată din România ar putea lua exemplul pozitiv oferit de afacerile cu cafea. „Businessul de ciocolată artizanală cred că este similar cu cel de cafea de origine care a început, ușor, ușor, să fie mult mai prezent în România. Așa cum ardeam cafeaua și o beam, așa se întâmplă acum cu pudra de cacao alcalinizată. Românii sunt obișnuiți cu gustul foarte intens de cacao, cum ar fi cea Dr. Oetker. Dacă îi dai o cacao nealcanizată o să spună că nu are putere, că nu este din aceea scumpă”, a spus el la Chocolate Saga.
„Eu dacă îi duc mamei cacao naturală mă trimite să iau una mai scumpă, spune că i-am adus ieftină. Dar din cauza cererii foarte mari și din cauza faptului că industria trebuie să facă față unui anumit tip de cereri, pudra de cacao s-a alcalinizat pentru a putea fi termostabilă, pentru a se putea lucra cu ea”, a adăugat chef Niță.
„Trebuie să vă feriți de marketing și să citiți eticheta. O ciocolată industrială va conține întotdeauna lecitină de soia. Vă uitați pe etichetă, vă spun eu: lecitina de soia nu este rea, dar ciocolata este foarte densă și curge foarte greu. Atunci, ca să curgă mai repede prin mașini și să se lucreze mai ușor se adaugă lecitină de soia. În mod normal, eu ca și artizan adaug unt de cacao, însă prețul ar fi absolut exorbitant.
Dacă faci o ciocolată industrială fără lecitină de soia va costa de trei ori mai mult. Trebuie să aduci enorm de mult unt de cacao ca să-i mărești fluiditatea. Atunci se adaugă 0,3% lecitină de soia per kilogram, foarte ieftin, curge ușor prin mașină, totul e simplu. Eu adaug unt, normal că fac ciocolată mai scumpă”, a conchis Ștefan Niță.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu