Pentru al doilea an consecutiv, copiii defavorizaţi din comunitatea Giuleşti-Sârbi au primit vizita şi ajutorul unor studenţi voluntari din afara ţării. Cu sprijinul AIESEC România şi al Asociației FDP – Protagonişti în Educatie, tineri din Turcia şi Brazilia s-au implicat în organizarea de activităţi de educaţie nonformală şi petrecere a timpului liber pentru elevii din clasele I-VIII care frecventează cele două unităţi de învăţământ ale cartierului.
Copiii sunt beneficiari ai activităţilor derulate în cadrul Programului Integrat de Educaţie pentru Diversitate (PIED) derulat de Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 6 în scopul combaterii excluziunii sociale şi a decalajului educaţional care afectează comunitatea din Giuleşti-Sârbi.
Timp de o lună, tinerii voluntari din Turcia şi Brazilia s-au întâlnit cu cei mici pentru a-i învăţa despre planete şi sistemul solar, pentru a se juca în stil origami, a vizita parcuri sau a asculta diferite genuri de muzică. Prin intermediul acestor activităţi, copiii au acumulat cunoştinţe noi, au descoperit locuri frumoase şi pasiuni care le pot defini dezvoltarea intelectuală şi emoţională de mai târziu.
Mai mulți factori, printre care enumerăm situația materială precară, anturajul și lipsa de supraveghere a copiilor din zona Giuleşti Sârbi, au dus la inițierea Programului Integrat de Educaţie pentru Diversitate (PIED), în anul 2015. Prin intermediul acestuia, elevii defavorizați din clasele primare și gimnaziale ale Școlilor nr. 153 și 161 primesc servicii complexe de tip afterschool: supraveghere și sprijin la efectuarea temelor; meditații prin metode educative nonformale; o masă caldă sau o gustare, zilnic; consiliere psihologică și educațională. În plus, un set de activități extrașcolare precum cursuri de fotografie, ieșiri în parcuri sau muzee, excursii în afara Bucureștiului, au scopul de a deschide noi orizonturi pentru acești copii amenințați de izolare socială.
Reacțiile pozitive venite din partea comunității, dar mai ales cifrele care au demonstrat o reducere a abandonului școlar la cele două unități de învățământ, au convins autoritățile locale de utilitatea programului. Începând din anul 2017, pe o perioadă de încă 5 ani, a fost decisă continuarea proiectului, cu finanțare exclusivă de la bugetul local al Sectorului 6.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu