Se fac pași concreți în realizarea unui tronson din viitoarea autostrada Moldova. Este vorba despre secțiunea Focșani-Buzău pentru care a fost demarată procedura de licitație.
Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a anunțat că proiectul de construcție a autostrăzii Buzău - Focșani intră în faza de licitație.
Tronsonul 1 va avea 4,6 km între Buzău și Vadu Pașii, iar tronsonul 4 - 10, 94 km între Mândrești Munteni și Focșani Nord.
Autostrada Buzău-Focșani este una din secțiunile Autostrăzii Moldova (A7) și face parte din Coridorul 3 – București – Regiunea NE (Moldova) (OR3). Cele două tronsoane scoase la licitație vor fi construite în 20 de luni de la data semnării contractului cu finanțare prin PNRR.
Tronsonul 2 are 30,8 km între Vadu Pașii și Râmnicu Sărat, iar tronsonul 3 are 36,1 km între Râmnicu Sărat și Mândrești Munteni. Proiect al Autostrăzii Buzău- Focșani are valoare de 7,26 miliarde de lei (inclusiv TVA), este finanțat prin PNRR și este prevăzut în Master Planul de Transport General. La finalizarea lucrărilor, Autostrada Buzău – Focșani (al doilea segment al Autostrăzii Moldova) va avea o lungime de 82,44 de km.
Un alt segment al viitoarei Autostrăzi Moldova se află în procedură de licitație pentru adjudecarea lucrării. Acesta va lega Ploieștiul de Buzău. Sectorul Ploieşti-Buzău va avea 63 de kilometri lungime, 6 noduri rutiere, 160 de ha de perdele forestiere, 42 de poduri + pasaje şi 4 spaţii de servicii, dotate şi cu staţii de încărcare electrice.
Construirea autostrăzii va genera o dezvoltare economică importantă a Munteniei și a Moldovei, prin atragerea de investitori, și, implicit, va duce la reducerea tuturor decalajelor dintre această zonă a țării și Transilvania. Autostrada A 7 se va întinde la Ploiești până la Pașcani, iar o secțiune din aceasta este deja deschisă. Este vorba despre o porțiune de 16 km din centura orașului Bacău, care se suprapune cu traseul autostrazii A7. Drumul de mare viteză ce va lega Capitala de Moldova va avea o lungime totală de circa 340 de km. Pe un traseu paralel cu actualul DN 2 B, autostrada va porni din A3 București-Ploiești, va avea noduri rutiere conectate la infrastructura deja existentă, pasaje, poduri, perdele forestiere și parcări.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News