După criza financiară, biletele de avion se vor scumpi, avertizează specialiştii, iar acest lucru va reduce apetitul pentru călătorii în străinătate.
Într-un moment în care pandemia de coronavirus afectează companiile aeriene din întreaga lume, transportatorii low-cost din Europa, inclusiv Ryanair Holdings Plc şi Wizz Air Holdings Plc, analizează posibilitatea extinderii flotelor lor, transmite Bloomberg.
Wizz Air, a treia mare companie aeriană low cost din Europa după Ryanair şi EasyJet Plc, a anunţat că va continua să îşi extindă flota de avioane, în contrast cu companiile aeriene tradiţionale din întreaga lume care caută să amâne preluarea avioanelor comandate producătorilor Airbus SE şi Boeing Co.
La rândul său Ryanair, care s-a opus pachetelor de sprijin acordate unor mari transportatori aerieni precum Air FranceKLM şi Deutsche Lufthansa AG, a anunţat că va analiza posibilitatea de a comanda un număr suplimentar de avioane Boeing 737 Max, atunci când acest avion va fi autorizat să zboare din nou, scrie Adevărul.
Aceste evoluţii diferite ar putea modifica clasamentul transportatorilor europeni în următorii ani, pe măsură ce Ryanair va urca câteva poziţii şi în jurul anului 2023 ar putea să ajungă imediat după liderul Lufthansa. O posibilă explicaţie este aceea că transportatorii low-cost sunt în prezent într-o poziţie mai bună decât companiile aeriene tradiţionale deoarece au intrat în pandemia de Covid19 cu rezerve de lichidităţi semnificativ mai mari.
"După ce criza va trece şi va izbucni un război al preţurilor, Ryanair şi Wizz vor fi în prima linie a unui proces de consolidare şi expansiune care va dura între trei şi cinci ani, pe măsură ce rivalii din jurul lor se vor restructura", susţine Mark Manduca, analist la Citi în Londra, citat de Bloomberg.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News