Schimbarea de tactică de la PRO TV, anunțată recent de directorul lituanian Alksandras Cesnavicius, potrivit căruia „se va pune accentul pe conținut local”, a stârnit o reacție vehementă a unuia dintre cei mai vechi oameni din PRO TV, Septimiu Sârâțeanu.
Septimiu Sărățeanu (foto), fost Producător știri, a părăsit televiziunea înființată de Adrian Sârbu după 18 ani de lucru neîntrerupt acolo, în aprilie 2014.
Mesajul lui Septimiu Sărățeanu, postat pe Facebook.
"Dragi colegi din PRO TV...
Ma tot intalnesc intamplator cu fosti colegi din PRO TV care ma tot intreaba de unde am informatii despre ce se va intampla cu " nava amiral " a MediaPRO.
Le spun simplu si sec , cu durere in suflet : din interior, de la oameni care au mai ramas sau de la oameni care acum sunt pe picior de plecare.
Ceea ce se intampla acum in PRO TV este rezultatul gandirii strategice a unui actoras de mina a saptea , pe numele lui Cristoph Mainusch, denumit pompos CO-CEO CME. Cesnavicius este doar o telecomanda a acestei <> care vrea sa faca din PRO TV un fel de RTL.
Sa nu va mirati cand veti auzi ca dispar stirile de la orele 13, 17 si 22.30 . Pentru mine nu va fi o surpriza, pentru cei din interior va fi insa o dura lovitura .
Sa nu va mirati daca in grila de toamna nu se va mai regasi o emisiune gen " Romania te iubesc" ,dar va ramane o „superproductie" gen „Vorbeste lumea " prezentata de „supervedeta " Vica Blochina.
Dragi colegi din PRO TV trebuie sa va fie clar ati facut parte din cea mai performanta si cea mai creativa televiziune din Romania . Totul este insa doar istorie si vremurile nu se mai intorc"
Brand lipsit de identitate
"PRO TV sub actuala conducere va ramane doar un brand, chiar lipsit de continut si de identitate ( aud ca se lucreza inclusiv la schimbarea culorilor graficii de stiri trecuta de la albastru la rosu...adica sa fiti la fel ca toti ceilalti , nediferentiati) , pentru ca asa vrea actorasul ratat.
E penibil cum se mascheaza disponibilizarile colective sub forma „trecerii de la analogic la digital " si sunt ascunse sub forma incetarii de comun acord a contractelor de munca cu plata unor salarii compensatorii.
Cei care fac asta nu stiu ca odata incheiata operatiunea de " cleaning" ei sunt urmatorii pe lista , desi prin lichelismul lor si atitudinea servila au incercat atatea luni sa-si salveze postul .
Au fost oameni cu functii care potrivit unor relatari din interior ar fi fost capabili sa-l ia pe Cesnavicius -" telecomanda" acasa in dormitor si sa continue sa-l trateze cu prajiturele toata viata , sau pina la final de misiune .
Ceea ce nu stiu oamenii din PRO TV este ca acum sunt victimele unei gandiri strategice revansarde venite din partea gruparii Mainusch. Acum el nu face altceva de a pune in aplicare un plan de multiplicare al business-ului Nova TV din Cehia pe o piata diferita si in care s-ar putea sa-si rupa gatul.
E si o doza de razbunare de a servi o replica dura " modelului romanesc" inventat si dezvoiltat de Adrian Sarbu , care a incercat atata timp cat a fost CEO al CME sa-l implementeze cu forta in toata reteaua CME.
"L-au vândut pe Sârbu pentru un pumn de gologani"
"In orice mare companie atunci cand se schimba conducerea ( boss-ul ) e normal ca oamenii din imediata lui apropiere , mai devreme sau mai tarziu sa plece. La PRO TV nu s-a intamplat asta cu vrei doua trei mici exceptii pentru ca Mainusch a invatat ceva din " lectia greaca " din 2009, atunci cand a fost pus pe fuga de angajatii de la Antena Group Grecia ( ironia sortii ) care au bagat mira pe post si heterodina si au avut o pozitie de admirat: << pleaca Mainusch sau aveti bare pe post ? >>. Evident Mainusch a fost cel sacrificat . ( Respect grecilor pentru atitudinea ferma ! ) . La PRO TV cand s-a produs schimbarea de management , Boardul format din oameni care ar fi trebuit sa-i fie loiali lui Sarbu au tradat rand pe rand si nu am asistat la o atitudine sindicalista , de solidaritate, de tip grecesc. Pentru ca asa suntem noi romanii lasi, mincinosi si tradatori. L-au vandut pe Sarbu pentru un pumn de gologani ( de fapt mai multi pumni )
Acum cei care au ramas sa-l slujeasca pe actorasul ratat si s-au facut frate cu telecomanda lituaniana isi calculeaza iesirea din scena cu pretul unor sume cu multe zerouri. Ce ramane insa in urma ? O masa de angajati speriati, timorati si un brand pe care altii s-au chinuit sa-l distruga din exterior dar care va sfarsi prin autoimplozia dictata de un actor de figuratie speciala.
" Te uiti si castigi " , " Pache si Prietenie, " Noua ne pasa " , " Gandeste liber , " Tu esti PRO TV " le-au ingropat . Ce nu vor reusi sa faca e sa ne ingroape pe toti odata, cei care l-am construit si sa ne inchida gura sau sa ne puna lacat la creier", a scris Septimiu Sărățeanu pe contul său de Facebook".
Ulterior, Septimiu Sărățeanu a postat un nou mesaj:
"Suntem un popor de viermi , obisnuiti sa traim doar in genunchi ! De ce spun asta ? Pentru ca postarea mea referitoare la situatia actuala din PRO TV are de 5 ori mai multe vizualizari decat orice alta postare de-a mea , dar nu are nici un like sau vreun share de la colegii care sunt inca
angajati acolo. Nu ca m-ar deranja in vreun fel , dar mi-e greata de oamenii cu comportament de rama , ce stau pititi cu capul in pamant ca strutul doar ,doar trece nevazut si scapat nerestructurat . Intr-o forma sau alta sunteti restructurati cu totii si schiloditi , demintatea si onoarea erau singurele valori pe care unii le-ar mai fi putut salva. Mortua Est!".
Ma tot intalnesc intamplator cu fosti colegi din PRO TV care ma tot intreaba de unde am informatii despre ce se va...
Posted by Septimiu Sarateanu on Wednesday, July 8, 2015
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu