RIAA a dezvăluit că abonamentele la serviciile de streaming precum Spotify sau Apple Music au crescut cu 25% în SUA.
Raportul de final de an al Asociației Industriei Muzicale din America (RIAA) a dezvăluit că abonamentele la serviciile de streaming precum Spotify sau Apple Music au crescut cu 25% în SUA, conform The Verge. În plus, utilizatorii au consumat cu 4 procente mai multă muzică în 2019, față de 2018.
Muzica devine din ce în ce mai ascultată prin serviciile de streaming, ceea ce nu este o surpriză, ținând cont că Apple Music, Spotify sau Amazon Music au sute de milioane de abonați împreună. Bineînțeles, trecerea de la muzică gratuită la un abonament plătit nu este ușoară pentru cei care oferă astfel de servicii, însă ofertele sunt tot mai solide, întinzându-se de la podcast-uri la videoclipuri și versuri.
Directorul executiv al RIAA, Mitch Glazier, a spus că „serviciile plătite au avut circa un milion de noi abonați pe lună, iar numărul total de abonamente în SUA a ajuns la 60 de milioane". Doar această creștere a justificat 93% din creșterea veniturilor din streaming de muzică anul trecut, echivalentul a 1,28 miliarde euro.
În timp ce banii se adună în conturile serviciilor de streaming, alte sectoare continuă să scadă. Muzica descărcată digital a înregistrat o scădere de 18%, în timp ce vânzarea de CD-uri a scăzut și ea cu 0,6%, ceea ce nu este de neglijat.
În total, industria muzicală americană valorează 10,17 miliarde euro, în creștere față de 8,98 miliarde euro, în 2018.
Directorul RIAA a spus, din politețe, că această creștere vine datorită „muzicii grozave de la artiștii grozavi". Cu toate acestea, Glazier are și nemulțumiri. În opinia sa, creatorii nu sunt compensați așa cum trebuie, iar partenerii din tehnologie ar trebui să prevină piratarea mai eficient.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News