E-marketingul, întâlnit frecvent și sub denumirile de marketing online sau marketing digital, publicitate interactivă sau publicitate pe Internet, desemnează totalitatea modalităților și canalelor media online prin care are loc promovarea unei afaceri.
Publicitate
Site-urile / paginile web, e-mailul / newsletter-ul și, mai nou, platformele de streaming / video, alături de rețelele de socializare – toate acestea reprezintă mijloace și canale folosite de e-marketing pentru a transmite mesaje de promovare către audiența dorită.
Ca forme și tehnici de e-marketing există: campanii de bannere publicitare, campanii de tip PPC (Pay Per Click), servicii SEO (Search Engine Optimization) sau, într-o abordare și mai modernă, campanii de marketing afiliat (colaborare între companie și un creator de conținut ajuns la rangul de influencer).
Marketingul digital îmbracă, așadar, numeroase forme și oferă o multitudine de avantaje și posibilități. În funcție de interesele, specificul și obiectivele fiecărui business în parte, se poate recurge la o tehnică sau alta ori, pentru rezultate cât mai satisfăcătoare, se poate opta inclusiv pentru îmbinarea mai multor tehnici conexe.
De pildă, un pachet de servicii SEO de top poate fi achiziționat, dacă bugetul permite acest lucru, împreună cu implementarea unei campanii de tip PPC, în paralel.
Atât serviciile SEO, cât și acțiunile de marketing de natură Pay Per Click se încadrează sub egida SEM – Search Engine Marketing (adică, marketing realizat prin intermediul Google și al altor motoare de căutare similare).
Spre deosebire de PPC sau alte tehnici de e-marketing, care generează trafic plătit ori trafic direct, serviciile SEO urmăresc optimizarea site-urilor (magazine online sau pagini web de prezentare pentru diverse alte oferte) pentru motoarele de căutare, și nu simpla lor afișare în cadrul acestora prin anunțuri plătite. Astfel, se generează trafic organic pentru site-ul beneficiar, brand awareness și vizibilitate în Google – motorul de căutare numărul 1 în lume, deci și cel mai vizat de către specialiștii SEO.
Traficul organic este, deseori, cel mai „capabil” de a produce conversii; vizitatorii unui site devin de obicei, ulterior, cumpărători / clienți ai brandului respectiv, crescând nivelul vânzărilor (profitul). În plus, fiind o tehnică de marketing digital, serviciile SEO se bucură, implicit, de aceleași avantaje ale mediului online, în general.
Acces global / Human multitasking. E-marketingul este recunoscut pentru faptul că oferă business-urilor posibilitatea de a accesa o baza largă de potențiali clienți (mai multe tipologii de public). Astfel, capacitatea marketingului online de a gestiona milioane de clienți în același timp devine un alt avantaj major.
Personalizarea ofertelor. De fiecare dată când un client încheie o tranzacție pe site, datele sale sunt colectate, pentru o targetare cât mai precisă (atât din punct de vedere demografic și al altor indici similari, cât și în funcție de anumite contexte, cum ar fi situațiile de criză).
Marketing 24/7 și tranzacții rapide. Internetul oferă posibilitatea de a-ți promova și vinde produsele ori serviciile la orice oră. În plus, o tranzacție în mediul online este aproape instantanee.
Costuri reduse. Nu în ultimul rând, acesta este factorul cheie de care trebuie ținut cont în orice campanie de marketing.
Prin optimizarea unui site pentru motoarele de căutare și, implicit, pentru utilizator (User Experience) te vei putea bucura de toate aceste aspecte, mediul online fiind indiscutabil o mare oportunitate de business.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu