Condusul pe timp de ploaie este dificil şi din cauza vizibilităţii, dar şi din cauza aderenţei scăzute a cauciucurilor pe asfalt. Ba mai mult, apare şi riscul acvaplanării, ceea ce înseamnă că în situaţii limită, maşina nu se poate opri brusc.
Matti Morri, director în cadrul companiei Nokian Tyres, unul dintre marii producători de anvelope la nivel mondial, spune ce contează cel mai mult când conduci pe ploaie.
„Aversele şi anvelopele uzate nu sunt deloc o combinaţie fericită. De altfel, dacă viteza ta de rulare este prea mare, maşina va acvaplana chiar dacă anvelopele sunt bune. Pe ploaie torenţiala este indicat să reduci viteza cu până la 15-20 km/h, pentru a permite benzilor de rulare ale anvelopelor să elimine toată apa acumulată între acestea şi asfalt,” explică Matti Morri, Technical Customer Service Manager la Nokian Tyres.
Adâncimea benzii de rulare a unei anvelope de vară noi este de opt milimetri. Legislația permite rularea cu anvelope a căror adâncime a benzii de rulare măsoară minim 1,6 milimetri, însă în realitate aceste anvelope nu mai sunt sigure. Anvelopele trebuie înlocuite atunci când adâncimea benzii lor de rulare se apropie de 4 milimetri. La o bandă de rulare mai mică de această valoare proprietățile anti-acvaplanare se modifică radical. Presiunea anvelopelor are, de asemenea, un impact major asupra comportamentului autovehiculului pe vreme ploioasă. Verificarea regulată a presiunii din anvelope are avantajele sale, deoarece presiunea extrem de scăzută crește riscul acvaplanarii și afectează proprietățile de rulare ale anvelopei, scrie auto.ro.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News