Shein se descrie ca ”o platformă internațională de comerț electronic de modă rapidă B2C (care) se concentrează pe îmbrăcăminte pentru femei, dar oferă și îmbrăcăminte pentru bărbați, haine pentru copii, accesorii, pantofi, genți și alte articole de modă”.
Publicitate
Brandul a fost evaluat la 100 de miliarde de dolari (91 de miliarde de euro) în aprilie 2022, potrivit Bloomberg.
Dar Shein (anterior She Inside) este un mister complet. Niciun număr de telefon, niciun e-mail și cu siguranță niciun contact nu a fost găsit online. Până și numele fondatorului său rămâne o enigmă totală, după cum relatează El Mundo.
Această companie aparent opacă se bazează în mare parte pe marketing digital și bloggeri pentru a vă convinge de produsele lor, mai degrabă decât să divulge ceva despre lanțul lor de aprovizionare în mod transparent.
Site-ul web din SUA derulează un ”program de bloggeri de modă” pentru a-și alimenta popularitatea uriașă pe rețelele sociale.
”Vrei îmbrăcăminte absolut GRATUIT? Cauți sponsorizare pe termen lung?Atunci nu ezita să ne trimiți un e-mail pentru a ne prezenta gândul despre modă, site-ul tău blog sau canalul de youtube pentru noi. Puteți primi gratuit haine care valorează între 40 și 200 USD în fiecare lună!”, promite Shein.
De opt ani, brandul a atins acum un asemenea nivel de faimă încât este promovat de celebrități precum actrița americană Madelaine Petsch, din serialul Netflix Riverdale. Contul oficial de Instagram are peste 23 de milioane de urmăritori.
Petsch a distribuit recent un videoclip frumos filmat în care este fotografiată plimbându-se pe o proprietate rurală luxoasă, purtând o serie de look-uri de vară Shein.
Shein a lansat anterior un pop-up shop la Paris, larg aplaudat de presa locală. Revista Paulette și Cosmopolitan au scris atât recenzii demne de laudă, celebrând marca ca o ”etichetă care include dimensiunea” (Shein oferă până la 4XL) oferind articole de îmbrăcăminte la modă la preț redus. O reputație pe care retailerul o lustruiește de luni de zile prin deschiderea de magazine pop-up în alte orașe franceze precum Lyon, Bordeaux și Marsilia.
Nenumărați clienți avertizează cu privire la dezamăgirea Shein pe forumuri. Pe Trust Pilot, 43% dintre oameni consideră brandul drept „rău”, cu comentarii extrem de supărate contrabalansând opiniile pozitive blânde. Vizionarea acestui YouTuber este poate cea mai bună modalitate de a vă decide.
Pe lângă textilele de calitate aparent scăzută, totul este realizat din poliester, nailon și alte țesături sintetice, întrebarea principală este cine face îmbrăcăminte Shein și cât sunt plătiți ?
Aceasta este o întrebare adresată de cei care sărbătoresc Fashion Revolution Week în fiecare an, punând #whomademyclothes pe Twitter și Instagram.
Faptul că marca chinezească copiază și designeri independenți este, de asemenea, cunoscut public.
În noiembrie 2021, a apărut un nou raport cu câteva fapte șocante despre cultura muncii din fabricile chineze ale lui Shein, potrivit Euronews Green.
S-a constatat că un număr de angajați din șase locații din Guangzhou lucrează 75 de ore pe săptămână, spune grupul elvețian de advocacy și ONG-ul Public Eye.
Cercetătorii Public Eye au vizitat 17 fabrici care au furnizat Shein și compania-mamă Zoetop. Ei au realizat interviuri cu 10 lucrători din șase dintre acele orașe și au raportat că cei cu care au vorbit făceau trei schimburi pe zi - de multe ori beneficiază doar de o zi liberă pe lună.
Acest lucru încalcă legile locale de muncă din China, care specifică că o zi de lucru maximă ar trebui să fie de opt ore - adică o săptămână de lucru de 40 de ore.
Editorii de la principalele instituții media l-au confruntat pe Shein cu rezultatele cercetării Public Eye și au primit următorul răspuns:
”SHEIN nu are niciun comentariu în acest moment, deoarece așteptăm o copie a raportului și o oportunitate de a-l revizui. Luăm în serios toate problemele legate de lanțul de aprovizionare și așteptăm cu nerăbdare răspunsuri.”
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu