O doamnă care apare des la televizor, dar și la protestele din Piața Victoriei, discută despre vaccinarea COVID și drepturile angajaților.
Protestatara anti-mască (o fi corect să-i spunem măscărice?) este patroană de pizzerie și în această calitate vorbește în numele ”patronilor de restaurante”. Cunoscută și drept Sicilianca cu tigaia (să dea guvernul virgula pentru evitarea cacofoniei, că tot nu face nimic pentru restauratori), celebra bocitoare a industriei ospitalității se plânge că statul nu-i ajută pe patronii de restaurante.
Ce face însă industria ospitalității, reprezentată de dna Siciliancă, pentru a depăși mai repede pandemia? Nimic pentru pentru, câteva mesaje împotrivă. Carbonara nu se opune doar măștii, ci luptă și cu vaccinarea. Noi, patronii de restaurante, nu-i obligăm pe angajați să se vaccineze, ba chiar le spunem să nu se lase vaccinați, zice la televizor Margherita din Piața Victoriei.
Mi se pare normal ca industria salmonelozelor și a altor toxiinfecții alimentare, apreciată în toată lumea pentru prețurile mari și serviciile ei mizerabile, să nu vadă cu ochi buni vaccinarea. Dar renumita bucătăreasă dată afară din competiția Chefi la cuțite după o ”farfurie dezastru” să nu vrea să-și protejeze clienții?
Pe de altă parte mă gândesc că e vorba despre libertatea omului, respectiv al pițarului, să nu se spele pe mâini și să scuipe în pastele al dente. Cu ce drept vine guvernul și cere ca mozarella să stea în frigider și ouăle să fie proaspete? Ce să facă patronii cu atâta pepperoni cumpărat în 2020, dacă statul a închis restaurantele încă din martie anul trecut? Vreți să falimentați industria care dă atâtor oameni de muncă la negru?
Rușine! Guvern de criminali! Bilgheițărilor! Lăsați să lupte cu virusul chinezesc Escherichia noastră bio, că e testată de 2000 de ani, de când vindem pizza în Centru Vechi, nu pe repede înainte, ca vaccinul. Și nici nu vă doare când v-o administrăm în panna cotta.
De ce se implică alte industrii în campanie? Romanian Bookmakers, organizatorii de pariuri, de pildă, împreună cu alte două asociații și-au pus resursele la comun începând o campanie pentru promovarea vaccinării. Această campanie este prima intervenție din mediul privat, la nivel național (în social media și la TV) pentru a accelera reîntoarcerea la normalitate. Probabil se tem de concurență, căci a mânca în pizzeria unei înverșunate conspiraționiste pare a fi un joc de noroc.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News