Cadre medicale ale serviciilor de ambulanţă vor fi detaşate în acest sezon estival pe litoral, pentru a lucra împreună cu cele din judeţul Constanţa, fiind pentru prima oară după 1989 când se întâmplă acest lucru, scrie romaniatv.net.
Managerul Serviciului de Ambulanţă Judeţean (SAJ) Constanţa, Laurenţiu Bădescu, a afirmat, luni, într-o conferinţă de presă, că cinci ambulanţe noi au intrat, începând cu 1 iulie, în dotarea SAJ.
"Sunt cinci ambulanţe tip C cu medic, care sunt dotate cu echipamente de terapie intensivă, pentru situaţii de urgenţă majore, pentru infarcte miocardice şi accidente vasculare cerebrale, pentru traumă complexă din accidente rutiere. Ele vor fi distribuite în Constanţa, două ambulanţe, şi câte una la Mangalia, Eforie şi Năvodari", a afirmat Laurenţiu Bădescu.
El a precizat că în momentul de faţă parcul auto al Serviciului de Ambulanţă Judeţean Constanţa este înnoit în proporţie de 20-25 la sută, dar problema o reprezintă lipsa personalului.
"Au mai venit 13 ambulanţe în decembrie şi cu acestea 5 sunt 18 ambulanţe noi. Se reînnoieşte parcul auto cu 20-25%. În parcul auto avem 63 de ambulanţe. Ambulanţe avem acum, avem lipsă de personal, suntem la aproximativ 50% din normativ. Am cerut ajutorul colegilor mei din ţară, de la alte servicii de ambulanţă şi cu ajutorul Instituţiei Prefectului şi cu Federaţia Patronatelor din Turism încercăm să ne ajutăm reciproc pentru că turistul trebuie să fie în siguranţă, trebuie să aibă asistenţă medicală de urgenţă", a explicat managerul SAJ Constanţa.
El a precizat că deja a venit primul echipaj din ţară, de la Serviciul de Ambulanţă Neamţ, acesta fiind format din asistentă şi şofer.
"Pe parcursul întregii veri, în funcţie de ce disponibilităţi au colegii noştri, o să înceapă să ne ajute. Astăzi a venit primul echipaj din ţară, de la Serviciul Judeţean de Ambulanţă Neamţ. Pentru fiecare ambulanţă din ţară va fi un asistent şi un şofer care se formeze un echipaj tip B2. Medici sunt puţini la sistemele de ambulanţă, sperăm că vor veni şi medici, dar încă nu ştim sigur. (...) Estimăm că ne vor ajuta 12 -13 judeţe. (...) Noi formăm 24 din 24 de ore în medie 25-26 de echipaje în tot judeţul. Faţă de normativ ne trebuie 37 - 38 de echipaje continuu, cu ce avem noi angajaţi. Ca număr de ambulanţe am putea să formăm, dar nu avem personal", a afirmat Laurenţiu Bădescu.
Patronatele din turism vor suporta costurile legate de cazarea şi hrana cadrelor medicale detaşate din ţară, care se ridică la aproximativ 300.000 de euro.
"Efortul pe care patronatele îl fac în această vară privind cazarea şi serviciile de masă este estimat la 300.000 de euro. Suntem dispuşi în continuare să cheltuim pentru a asigura serviciile minime, decente, de bun simţ pe care şi le doreşte orice turist într-o staţiune civilizată", a explicat prim-vicepreşedintele FPTR.
Cadrele medicale ale serviciilor de ambulanţă din ţară vor fi detaşate în serii de câte două săptămâni în staţiunile de pe litoral până în jurul datei de 15 septembrie.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News