Sistemele de siguranţă ale maşinii se schimbă continuu. De altfel, acest lucru l-a subliniat şi Titi Aur, care spune că în ultimii zece ani a schimbat chiar modul de predare al noţiunilor de siguranţă.
"Caroseria maşinii, dar şi tot ansamblul, cu motor, cutie de viteze, lonjeroane, bară de faţă, etc, toate sunt gândite astfel încât să absoarbă cât mai multă energie la impact.
La maşinile de curse sau pe care le folosim noi la tot felul de teste, una dintre problemele pe care le avem este prinderea dintre motor şi cutie, mai ales la maşinile noi. Şi vine întrebarea. De ce e aşa? Nu sunt în stare producătorii să prindă motorul de cutie? Că pe timpuri le prindeau în aşa fel, cu şuruburi, de nu se mai mişcau. Este intenţionat făcut aşa. Carcasa dintre motor şi cutie, sau chiar prinderea, este gândită ca în momentul unui impact să nu rămână un bloc comun, motor cu cutie, care înseamnă o greutate care poate veni peste şofer. Ci ele să se rupă, şi să plece fiecare într-o direcţie.
Sunt anumite piese care sunt gândite intenţionat să se rupă la impact. E drept, asta înseamnă şi pagubă mare.
Mai sunt şi alte lucruri pe care oamenii nu le ştiu. În afară de faptul că sar airbag-urile, pe care le şi vezi, există un cartuş pirotehnic care rupe instalaţia electrică. În caz de impact, explodează odată cu cel de la centură şi de la airbag. Astfel, nu mai iei foc. Pentru că dacă se comprimă motorul, cutia, cu tot cu acel cablaj, poate lua foc maşina", a declarat Titi Aur la DC Conducem.
"Dacă veneai la mine la curs acum 10 ani, îţi spuneam că dacă nu pui centura de siguranţă, nu va porni airbag-ul. Şi aşa era, pentru că centura de siguranţă nepusă însemna că tu, corpul tău, va pleca în faţă la impact, şi te-ar fi lovit airbag-ul în plină figură şi ţi-ar fi rupt gâtul. Au fost oameni care şi-au rupt gâtul din cauza airbag-ului. Deci era obligatoriu să ai centura pusă ca să plece airbag-ul. În ziua de astăzi pleacă airbag-ul şi fără centură. Eu nu m-am răzgândit, dar evoluţia tehnică a schimbat situaţia. Oricum, airbag-ul din ziua de azi se mulează mai bine şi te poate proteja, chiar dacă nu ai centura. Bineînţeles, dacă ai centura pusă vei fi şi mai bine protejat", a explicat Titi Aur.
Concret, modelul electric a înregistrat un scor de 49% la protecţia pasagerilor adulţi, respectiv 56% la protecţia pasagerilor minori, în timp ce sistemele de siguranţă au fost notate cu 32%.
"Asta înseamnă că dacă iei o maşină ieftină, nu ai cum să ai neapărat calitate. Ieftin şi bun nu există, nu doar în domeniul auto, ci în orice domeniu. Atunci când iei o maşină ieftină, îţi asumi nişte riscuri. Modelul Dacia, în general, a fost gândit ca maşină populară, care să poată fi folosită de cât mai mulţi oameni. Şi astfel, s-a făcut acest compromis, pentru încadrarea în preţ.
Dacă asta se spune la EuroNCap, asta e. E bine ca cel care cumpără maşina să fie bine informat şi să îşi asume şi riscurile. Din punctul meu de vedere, Dacia Duster, Dacia Logan, sunt maşini excepţionale. Raportul calitate-preţ este extraordinar. Am maşini de genul ăsta, folosim, sunt foarte bune, eficiente. Dar nu poţi compara o maşină de 10.000 de euro cu una de 100.000 euro. Nu mă refer la puterea motorului, ci la toate sistemele.
De asta eu spun că este important să ştii la ce să te uiţi când cumperi o maşină. Te uiţi la cât consumă, cât costă, ce putere are, dar şi la sistemele de siguranţă. Şi acestea din urmă sunt scumpe, nu au cum să coste puţin.
Deci vorbim de o maşină ieftină, destinată deplasării în oraş, nu în zonele riscante din punct de vedere al siguranţei", a explicat Titi Aur.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News