Sistemele inteligente din România detectează neregulile din trafic, care ajung la un agent, fiind un instrument de lucru al MAI.
”Orice sistem inteligent de trafic este un instrument, practic, de lucru al Ministerului de Interne sau al colegilor din Poliția Locală. Dacă noi am instalat echipamente tip radar pe anumite tronsoane de drum, ele au menirea de a identifica viteza, de a o contoriza într-o bază de date, de unde un agent poate să aplice o sancțiune dacă sistemele de detectare la trecerea pe culoarea roșie a semaforului pot duce într-o bază de date o informație. Fără un cadru legal adecvat și fără un operator, un angajat al Poliției Locale sau al Ministerului de Interne, după caz, care să aplice o sancțiune, ele nu pot aplica automat o sancțiune.
Există o componentă de presiune psihologică pe participanții la trafic, care odată ce știu că sunt monitorizați video, că sunt măsurați din punct de vedere al vitezei, sunt cumva obligați să adapteze conduita în trafic și să tempereze puțin comportamentul, haideți să îi spunem agresiv, din trafic.
Până la urmă, ca o concluzie generală, ce ne dorim cu toții din implementarea acestor sisteme inteligente este să reducem pe cât se poate numărul de evenimente rutiere negative și să creștem cât mai mult siguranța rutieră în cazul participanților la trafic li când spun participanți la trafic, nu mă refer doar la conducătorul auto, mă refer și la pietoni, mă refer și la cei care folosesc mijloacele de transport alternativ, mobilitate alternativă, cum ar fi trotinete electrice, biciclete sau alte forme de transport alternativ”, a transmis Alin Mecleș, director de vânzări al Altimate, în cadrul dezbaterii DC News cu tema ”Haos în trafic, mii de morți pe șosele! Siguranța rutieră, problemă majoră în România”.
”Din ce spunea domnul Ulici, acest transport alternativ crește gradul de accidente, nesiguranță. Trotinetele sunt un pericol în momentul de față și pentru utilizatori, și pentru pietoni, cei care nu sunt protejați de caroseria mașinii”, a afirmat gazda emisiunii, jurnalistul Val Vâlcu.
”Este adevărat, dar și bicicliștii, și motocicliștii sunt mai puțin protejați de caroseria mașinii decât participanții la trafic cu vehicul, cu autoturism. Prin crearea de infrastructură transportului alternativ, prin crearea de benzi dedicate transportului public în comun, dar și pentru transportul alternativ cu bicicleta electrică sau cu trotineta, am putea cumva să minimizăm aceste evenimente rutiere negative, practic prin separarea acestor benzi de transport alternativ”, a mai adăugat Alin Mecleș.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News