Sistemul de carduri de sănătate este în continuare căzut, deşi săptămâna trecută se anunţase că erorile au fost remediate. Directorul şi purtătorul de cuvânt al CNAS au plecat din funcţii, după mai multe declaraţii controversate.
Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS) anunţă că lucrările pentru remedierea sistemului informatic sunt încă în desfăşurare şi că în prezent problemele au fost în mare parte remediate, iar în zilele următoare vor fi identificate toate cauzele care au dus la blocarea sistemului, cerând scuze pacienţilor şi furnizorilor de servicii medicale pentru problemele create.
otrivit sursei citate, în prezent, mare parte a acestor probleme a fost remediată, iar în zilele următoare vor fi identificate toate cauzele care au dus la blocarea sistemului, astfel încât să poată fi evitate în viitor problemele de funcţionare ale PIAS. Echipa mixtă monitorizează, începând din 1 august, funcţionarea sistemului şi intervine pentru rezolvarea punctuală a problemelor depistate.
Conform comunicatului CNAS, până când specialiştii nu vor rezolva integral problemele sistemului informatic, pentru a evita situaţiile în care furnizorii de servicii medicale se află în imposibilitate de a transmite serviciile medicale efectuate pentru a fi validate şi plătite, nu va fi declarată încetarea stării de indisponibilitate şi vor rămâne în vigoare derogările la termenele de raportare a serviciilor medicale.
CNAS precizează că pentru luna iunie 2019 toţi furnizorii de servicii medicale aflaţi în relaţii contractuale cu casele de asigurări de sănătate au primit contravaloarea serviciilor efectuate, urmând ca în perioada următoare să se efectueze regularizări. Perioada de raportare a serviciilor medicale efectuate în luna iulie este 1-10 august, iar plata acestora va fi efectuată începând cu data de 25 august, conform clauzelor contractuale.
Totodată, CNAS menţionează că joi, 1 august, până la ora 18,20, în prima zi de raportare a serviciilor medicale efectuate pe luna iulie, la nivel naţional au fost încărcate online în sistem 10.111 raportări, faţă de 2.483 raportări încărcate pe toată perioada lunii iulie 2019.
De asemenea, CNAS informează că procedurile de achiziţie a mentenanţei necesare pentru toate componentele PIAS sunt în curs de elaborare, urmând să fie postate în Sistemul de Achiziţii Publice SEAP în scurt timp. Conducerea Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate a avut miercuri, 31 iulie, o întâlnire cu reprezentanţi ai Societăţii Naţionale de Medicina Familiei, cu care a discutat o serie de măsuri care ar putea contribui la reducerea birocraţiei în cabinetele de medicină primară şi la creşterea timpului acordat consultaţiei pacientului în cadrul vizitei la medicul de familie.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu