În localitate, viteza maximă legală este de 50 km/h. Cu toate acestea, sunt porţiuni de drum unde aceasta poate fi deosebit de periculoasă. Iată când.
"La trecerea de pietoni trebuie să mergem cu 30 km/h. Imaginaţi-vă într-o localitate din România, mai ales într-un sat, cum se respectă asta. Pentru că oricum acolo dacă mergi cu 50 km/h te claxonează TIR-urile din spate, te înjură lumea. Dacă la trecerea de pietoni reduci la 30 km/h, rişti să iei bătaie, deşi încerci să conduci legal.
Dacă nu ne educăm toţi, dacă nu înţelegem toţi de ce... Pentru că apoi apar accidentele la trecerile de pietoni, iar şoferii vin şi spun că ei au încercat să facă tot ce a depins de ei, au frânat, dar nu au putut evita. Şi când îi întrebi ce viteză aveau zic că maximum 50-60 km/h. Dar ei aveau poate 80 km/h", a declarat TIti Aur în cadrul emisiunii DC Conducem, de la DC NEWS TV.
"Noi, în conducere defensivă, vorbim despre cercul de siguranţă. Asta înseamnă că trebuie să păstrăm distanţa de siguranţă faţă de maşina din faţă (n.r 2 secunde - VEZI AICI MAI MULTE), dar şi distanţa de siguranţă faţă de maşina din spate. Şi aici apare întrebarea: ce facem dacă vine unul foarte aproape de noi, şi stă acolo? Mulţi spun că aprindem avariile, facem semne din degete, etc. Dar nu. Soluţia este să mărim distanţa faţă de cel din faţa noastră. Stăm la 3-4 secunde faţă de cel din spate. Ca să nu fim obligaţi să frânăm brusc şi să îl punem pe cel din spate în portbagajul nostru. Mărind distanţa, îi ofer şi celui din spate posibilitatea să mă depăşească, poate.
Dar cercul de siguranţă nu se referă doar la faţă-spate. Ci şi la lateral. În lateral adaptez viteza în funcţie de câtă distanţă am faţă de obiectele de lângă mine. Când merg pe o alee dintre blocuri şi trec razant pe lângă oglinzile maşinilor parcate pe o parte şi pe alta, am voie cu 50 km/h, pentru că sunt în localitate, dar în aceste situaţii aceasta este o viteză deosebit de periculoasă. Pentru că nu am control în lateral. Pot apărea un copil, un câine, ceva. Trebuie să merg atât de încet încât dacă apare ceva din lateral să pot reacţiona.
Dacă sunt dube parcate pe lateralul străzilor, spre exemplu, putem reduce viteza şi până la 5 km/h, pentru că din faţa sau spatele unei dube poate să apară un om, un copil neatent. Dacă e vorba de maşini mici, mai vezi câte ceva, dar la dube nu vezi nimic. Dacă nu anticipezi şi mergi cu viteză, după ce se întâmplă te dai jos şi te miri ce ai păţit. Dar asta se întâmplă pentru că nu încerci să previi!", a concluzionat Titi Aur.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News