Situaţie uluitoare la TAROM. În plină pandemie, piloţii şi însoţitorii de bord ai companiei ar zbura fără a fi asiguraţi împotriva efectelor îmbolnăvirii cu COVID-19.
Potrivit unor surse DC NEWS din interiorul companiei, situaţia ar fi cauzată de faptul că asigurarea medicală a fost semnată "pe repede înainte".
"Cum cazurile de pasageri depistați ca fiind infectați au fost enorm de multe, zborurile Tarom au fost înspre și dinspre zone recunoscute ca fiind galbene si roșii, iar trei piloți au fost înregistrați ca fiind infectați, se pune problema inconștienței celor care au încheiat și semnat acest contract din partea Tarom!", explică sursele DC NEWS.
Potrivit contractului de asigurare medicală al piloţilor şi însoţitorilor de bord de la TAROM, "bolile nu sunt considerate accidente iar bolile transmisibile nu sunt considerate rezultate ale accidentelor, cu excepția tetanosului sau turbării cauzate de un accident, în accepțiunea definițiilor prevăzute în contractul de servicii de asigurare de persoane".
"Asigurare medicală împotriva COVID-19? Noi avem o asigurare de sănătate în momentul de faţă, valabilă până în 2021. Nu e specificat în clar COVID-19, dar bănuiesc că se acoperă. Nu m-am uitat, dar voi verifica. Nu avem noi alte asigurări, dar pe asta o avem", a declarat Alexandru Niculescu, liderul Sindicatului Însoţitorilor de Zbor din România în exclusivitate pentru DC NEWS.
"O altă bătaie de joc la adresa piloţilor si însoțitorilor de bord din Tarom este aceea că a fost eliminată total vechea prevedere existentă din 1990 și până la data acestei asigurări analizate şi anume asigurarea de pierdere a aptitudinilor medicale pentru zbor! Acest lucru s-a făcut fără ca piloţii şi însoțitorii de bord să fi fost consultați măcar, să își exprime sau nu acordul, să își mandateze liderii lor pentru acord etc! Această asigurare reprezenta o “pernă” în cazul îmbolnăvirii lor care ar fi condus la oprirea de la zbor şi ar fi asigurat tratamentele şi operațiile necesare", au mai transmis sursele din interiorul TAROM.
De altfel, în ultimii ani, au fost mai multe cazuri documentate cu piloţi care au suferit accidente vasculare cerebrale la manşa avionului. De asemenea, mai mulţi piloţi au fost opriţi de la zbor, temporar sau definitiv, din cauza problemelor de sănătate provocate de condiţiile de zbor, oboseală şi stres.
Sindicatul Piloţilor a cerut răgaz pentru a răspunde la întrebările DC NEWS. Vom reveni cu răspunsul piloţilor, atunci când îl vom avea.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu