Grupul Skoda a decis să producă mai puţine maşini, din cauza deficitului global de microcipuri.
Skoda Auto, o divizie a grupului german Volkswagen, va reduce producţia săptămâna aceasta, din cauza deficitului de cipuri, au anunţat sindicatele de la producătorul auto ceh, transmite Reuters.
Unele schimburi care lucrează la producţia modelelor Octavia, Enyaq, Fabia, Scala şi Kamiq vor fi anulate, au precizat sindicatele.
"După începutul optimist din primele săptămâni ale anului, situaţia producţiei se înrăutăţeşte din nou", au precizat sindicatele, în buletinul săptămânal Skodovacky Odborar.
În 2022, vânzările Skoda pe plan global au scăzut cu 16,7%, din cauza lipsei de componente, a problemelor apărute pe lanţurile de aprovizionare şi a războiului din Ucraina, dar cu toate acestea compania se aşteaptă la îmbunătăţirea situaţiei în 2023.
"Situaţia de pe piaţă va rămâne tensionată în 2023, dar suntem prudent optimişti că situaţia se va îmbunătăţi în lunile următoare", a declarat directorul general de la Skoda Auto, Klaus Zellmer.
Cu peste 33.000 de angajaţi la trei fabrici, Skoda este unul din cei mai mari angajatori şi exportatori din Cehia. Însă, în ultimii ani, livrările sale au scăzut constant după ce, în 2019, a livrat peste 1,24 milioane de autovehicule la nivel mondial, scrie Agerpres.
Viitoarele norme de poluare Euro 7, care sunt discutate în prezent, ar putea să îi oblige pe constructori să majoreze preţul vehiculelor lor cu 2.000 de euro, în medie, a estimat marţi noul preşedinte al Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), Luca de Meo, transmite AFP.
În prima sa conferinţă de presă în calitate de preşedinte al ACEA, Luca de Meo, care este şi directorul general de la Renault, a luat în vizor normele Euro 7, care sunt discutate în prezent după ce au fost prezentate de Comisia Europeană în luna noiembrie 2022.
Bruxelles-ul propune în special ca testele privind emisiile poluante ale vehiculelor să fie mai conforme cu condiţiile reale din trafic şi să fie stabilite limite cu privire la emisiile de particule provocate de uzura frânelor şi pneurilor. Normele Euro 7, care vor fi aplicabile din 2025, ar reduce cu 35% emisiile de oxid de azot ale autoturismelor şi utilitarelor uşoare, comparativ cu precedentele norme Euro 6, potrivit Comisiei Europene.
În schimb, constructorii auto, afectaţi deja de revoluţia automobilelor electrice, vor ca viitoarele norme Euro 7 să fie stabilite la un nivel minimal pentru motoarele termice destinate să dispară în 2035.
Dacă viitoarele norme Euro 7 vor fi stabilite în conformitate cu planul Comisiei, preţul automobilelor ar fi majorat cu 2.000 de euro, în medie, pentru cumpărători şi ar putea reduce piaţa europeană, aflată deja într-o situaţie dificilă, cu 7% până la 10%, potrivit lui Luca de Meo.
"Oamenii vor păstra mai mult timp automobilele şi vor achiziţiona maşini de ocazie în locul unora noi", a avertizat marţi preşedintele ACEA.
În schimb, potrivit comisarului european pentru piaţa internă, Thierry Breton, costurile suplimentare ar urma să fie de doar "100 până la 150 de euro pe vehicul".
Industria auto ar putea înregistra un mai bun raport cost/beneficiu prin "reorientarea enormelor investiţii cerute de Euro 7 spre o accelerare a electrificării, spre automobile electrice mai ieftine sau spre carburanţi mai puţin poluanţi", consideră preşedintele ACEA.
"Orizontul de timp este prea scurt, condiţiile prea stricte. În cazul Renault, ele ar putea conduce la închiderea a patru uzine pe termen scurt", a avertizat Luca de Meo.
Pe de altă parte, Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) şi-a exprimat sprijinul pentru un pact verde pentru industria europeană, văzut ca un răspuns la Inflation Reduction Act (IRA), uriaşul plan de subvenţii adoptat de SUA în sprijinul industriei americane. Un document al Comisiei Europene cu privire la mineralele rare este aşteptat de asemenea cu nerăbdare de către industria europeană.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News